... Joomla, het rare eraan is dat ik de achtergrond niet mag aanpassen. Ik heb dit meerdere malen geprobeerd op de FTP server. Maar hij wilt het niet veranderen.
Ik zag toevallig dat Joomla de achtergrond in dit template niet met een kleur invult, maar met een background-image. Dan helpt een opgegeven kleur niet!
De contactpagina heeft:
<body id="page_bg">.
En in
http://brandmeldinstallatie.nu/templates/siteground-j15-83/css/template.css staat:
Code:
#page_bg {
background: #fff url(../images/page_bg.png) repeat-y top left;
}
Als je het gedeelte
url(../images/page_bg.png) repeat-y top left daar uit wist, kan je de pagina elke achtergrondkleur geven die je wilt (#fff is gewoon wit).
Voor het content-gedeelte is ook een achtergrondfiguur gebruikt, dat is deze:
Die kan je echter niet zomaar inwisselen voor een opgegeven kleur, want dit image bevat tegelijkertijd de achtergrond-kleur van de linkerkolom. Dat kan niet veranderd worden, want het is een zogenaamde "
faux columns" constructie om de achtergrond altijd gelijk op te laten doorlopen achter de linkerkolom en het eigenlijke content-gedeelte (wie van de twee ook het langste is).
Als je de kleur van het echte content-gedeelte wilt veranderen, zal je dus de rechterkant van die
content_m_left.png in een tekenprogramma moeten aanpassen naar de gewenste kleur.
Het handigste is dan om de
content_m_left.png meteen wat hoger te maken, bv. 100px: dan zie je wat het effect is (want nu is het maar een 1px hoog mini-lijntje).
- Eerst de bestaande back-uppen als bv.: content_m_left-old.png.
- Vervolgens kan je uitgaan van deze: www.developerscorner.nl/csshunter/tests/images/content_m_left.png.
- Dat is exact dezelfde als de bestaande, maar dan hoger (hoogte maakt niets uit vanwege de verticale herhaling).
- Dan na de gewijzigde kleur opslaan en uploaden met dezelfde naam - aan de css hoeft dan niets te veranderen. *)
========
Ook staat het knopje "verzenden" nog raar onder "bladeren", ...
Dat zou je kunnen veranderen door in de html van het formulier de cellen "bijlagen:" / (tekstvak) / "Bladeren" te verplaatsen naar boven het invulvakje voor het bericht.
Dan kan de invuller meteen na het invullen van het bericht op de knop "Verzenden" klikken, wat ook wel zo logisch is.
Misschien ook de tekst "bijlagen:" veranderen in "eventuele bijlagen:"? (de meesten zullen er waarschijnlijk geen bijlage bij stoppen)
O ja, ik vind het knopje "Contact" een beetje verdwaald rechts bovenaan staan. In eerste instantie (bij het openen van de site/pagina) zal je daar niet meteen op willen klikken, omdat je eerst de pagina wilt lezen. Daarvoor moet je scrollen, en dan verdwijnt de "Contact"-knop buiten beeld.
Ik zou gewoon de link naar de contact-pagina opnemen als laatste item van het menu. (Ikzelf zoek daar automatisch, als ik contact met een club wil hebben; en ik denk dat ik hierin niet de enige ben.)
Misschien is het ook beter om de knop "Algemeen" te hernoemen naar "Home / Algemeen". Dan is duidelijk (ook voor wie op een andere pagina is binnengekomen), dat daar het begin zit.
Inhoudelijk: in de eerste regel wordt verteld dat het een "NCP-erkend branddetectiebedrijf" is. De insider zal weten wat NCP is, de rest niet. Ik zou het er tussen haakjes voluit achter zetten, en onder "NPC-erkend" de link
www.ncp.nl toevoegen.
Kan iedereen met eigen ogen zien hoe serieus dit allemaal is!
Met vriendelijke groet,
CSShunter