Graag hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker43

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Ik heb op mijn schijf een volledige tekst gevonden in notepad die ik niet kan omzetten, ik heb gezocht in asci code vertaler op google maar ik vindt hier niks van terug ik ben al maanden aan het zoeken, graag wil ik weten hoe ik dit kan vertalen en welke code dit is ?
ik heb een kleine zin geknipt uit de tekst
8^Ôÿªêg6—3³Þ0](Ý&ÿ,ô6ÁÊAô¥N÷Þ0éØ&…

kan iemand mij ermee helpen? ik ben radeloos
hartelijk dank grtjs Mimi:(

Welkom bij Helpmij.nl

wat is de extentie van het document?

en als je dat in word opent.?

heb ik allemaal gedaan niks, kan ik dit niet online ergens vertalen? ik ben radeloos

Vlgs. mij stel je je enorm aan:
a. Als ik je verhaal zo lees weet je niet eens wat het bestand is, je weet niet wat het zou moeten voorstellen, en mogelijk is het niet eens je eigen bestand.
b. Waar puppie om vraagt is de extensie van het bestand, niet wat Notepad zegt over de manier waarop díe het zou opslaan!
Mocht je nog steeds geen idee hebben welke extensie erbij hoort: [Windows-toets]r toetscombinatie -> control folders -> tabblad Weergave -> vink uit: "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen"
Kijk daarna hoe in Verkenner het bestand wordt genoemd, want is dan mét de extensie (oftewel: Het deel na de '.')

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met "terug gevonden"?
Hoe is het kwijtgeraakt en heb je het terug gevonden?
Wat was het origineel voor een document?

Hmmmz je weet wat het is en wat er staat en toch radeloos ....
Als ik dit zie denk ik dat je niet aan vertalen moet gaan denken maar een decompileren danwel decrypten of recovery. en zonder informatie waar het vandaan komt, wat de vermoedelijke inhoud is, in welke taal het geschreven is, met welk algoritme het encrypted is (eventueel meer van de vorige opties) zal het voor de gemiddelde forum bezoeker en zelfs voor de echte diehards een lastige vraag zijn, helemaal met de nihile informatie die je erbij geeft....

Catagorie: "Tis stuk, maken jullie het"

Laatst bewerkt:
Vreemd verhaal...

Als ik een jpeg of gif plaatje open in notepad ziet het er ook zo uit... ;-)

aan dnties, ik mij aanstellen ? ik ben een leek tegenover jullie, dank u wel, ik zocht enkel hulp en zo antwoorden had ik niet verwacht! grazie mille!
de kladblokken zijn leeg, de inhoud had ik gekopieerd naar mijn mailbox, das al, sorry voor de storing ik zal jullie hiermee niet meer lastig mee vallen ciaoo!

@mimi004: Zie ook de posting van Ellasar. En je laatste posting geeft (weer) geen enkele informatie over wat de oorsprong is van het bestand, wat het (naar jouw idee) had moeten voorstellen, welke extensie het heeft etc.

Maar goed, als je voldoende hulp hebt gehad en vindt dat je genoeg relevante informatie teruggepost hebt na je startposting, dan ook ciao voor jou.

Tijs.

Vreemd verhaal...

Als ik een jpeg of gif plaatje open in notepad ziet het er ook zo uit... ;-)

Dikke kans dat het dit is. Dat is zichtbaar in de eerst regel, Daar zie je het originele formaat, of de exif info van een eventuele foto.

Door de manier van benaderen, naar een nieuw Helpmij.nl lid is het volgende gebeurt.
Ik wil mij terug uitschrijven, ik heb het nog nooit meegemaakt in een forum dat ze bot zijn, gelieve mijn uitschrijving te voldoen, dank bij voorbaat,
mimi004

Dit betreuren wij zeer en verzoeken met klem dan ook om goed te kijken of je hier met een nieuw lid te maken hebt. We zijn een laagdrempelig forum en willen dit graag zo houden.
Echter op deze manier schrikt het eerder af en wordt er een hoge drempel opgeworpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan