graag jullie mening over...........

• Onderwerp starter Onderwerp starter tijne
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tijne

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
beste mensen,

ik zou graag jullie mening willen over mijn nieuwe site.

alle opmerkingen en surgesties zijn van harte welkom.

http://81.205.61.166/nieuwetijnessite/

deze site is alleen nog maar zo te berijken omdat hij nog neit officeel onlin staat.

alvast heel erg bedankt en ik hoop op een hoop reacties.

gr tijne

Laatst bewerkt:
The page cannot be found

Zie in je andere post dit staan:
http://81.205.61.166/nieuwetijnessite/
Dat bedoelde je waarschijnlijk.

Probeer de spellingsfouten uit je site te halen.
Dan komt hij nog een stuk beter over.

Laatst bewerkt:
In Firefox wordt de site niet helemaal goed weergeven.
Zie de bijlage:

Bijlagen

• afbeelding058.png
    afbeelding058.png
    6 KB · Weergaven: 46
Hallo,

Ik heb de juiste url gevonden en de site vluchtig bekeken.

Overzichtelijk is ie zeker. Ik vond gemakkelijk alle informatie alsook waarover het ging.

Interessant wat die bekeuringspagina betreft voor buitenlanders. Ik ben zelf belg en ben vandaag nog in Oostburg geweest. Schijnt dat de c1000 een goed grootwarenhuis is, en ik gaan kijken. Maar dat terzijde, Nu weet ik ten minste aan welke zaken ik mij moet houden, vooral wat snelheid betreft. Ofwel houd je je aan de snelheid, ofwel zorg je dat je als buitenlander genoeg geld bij hebt voor mogelijke boetes.

Hier zijn ook nog enkele tips :
  • Frames : Om de site sneller te maken en niet elke keer het menu te moeten laden, werk je misschien best met frames. Je kan dan enkel het grijze gedeelte met de informatie veranderen.
  • Foto's 1 : Van de foto's waar je kan op klikken om ze vergroot te bekijken maak je "thumbnails" of "thumbs". Ook zo maak je de site een stuk sneller.
  • Foto's 2 : Bij het bekijken van een foto zou het aangenaam zijn als die in een nieuw venster opende, waarvan je de eigenschappen met een klein javascript zelf kan bepalen, of maak er een heuse gallery van. Ook leuk om zo foto's te bekijken. Zo moet je niet elke keer op de "back"-button klikken om naar de site terug te keren.
Vragen hierover (javascript, webdesign, frames, ...) kan je hier ook altijd stellen, of mailen naar mij mag je ook doen. Ik weet niet wat andere helpmijers hier voor zichzelf van zeggen (van dat mailen).

Greetz : Jer:cool:en.

Laatst bewerkt:
oke dank jullie wle voor de tips.

maar als we het over script gaan hebben houd het bij mij heel erg snel op moet ik eerlijk zegen maak alles in frontpage en verder kom ik echt neit.

dus als je een hand lijding voor me heb hoe ik dat meot doen???????//

gr tijne
daar bij moet ik wel zegen dat de site's bij mij thuis op een server draaien en ik heb maar een internet verbinding van 3 mb/s (zag net wel bij planet dat ik dit jaar nog naar de 6 mb ga).

Laatst bewerkt:
Laat even weten waarvoor je een scriptje wilt, en we maken er wel eentje.

wat jij zij om hem sneller te maken.

alleen dan moet je me wel helpen hoe ik dat in de site meot verwerken.

gr tijne

Daarvoor zijn we hier, om te helpen en geholpen te worden hé ;) .

Het eerste wat je nodig hebt is 1 frameset en 3 pagina's als begin.

Het frameset noem je "index.htm" of "index.html".

Dat maak je als volgt (wel in html) :
Code:
<html>
<head>
<title>[COLOR=red]titel van de site[/COLOR]</title>
</head>
<frameset rows="[COLOR=red]100[/COLOR],*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="[COLOR=red]bovenstepagina.htm[/COLOR]" name="[COLOR=red]topFrame[/COLOR]" scrolling="no" noresize>
<frameset cols="[COLOR=red]250[/COLOR],*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="[COLOR=red]navigatiepagina.htm[/COLOR]" name="[COLOR=red]navFrame[/COLOR]" scrolling="NO" noresize>
<frame src="[COLOR=red]startpagina.htm[/COLOR]" name="[COLOR=red]mainFrame[/COLOR]">
</frameset>
</frameset>
<noframes><body>
[COLOR=red]Hier de tekst die je wilt laten zien als de (oudere) browser van de bezoeker geen
frames ondersteunen. Dit mag leeg blijven.[/COLOR]
</body></noframes>
</html>
De rode stukken kan je veranderen zoals je zelf wilt, maar de namen van de frames moet je wel onthouden om vanuit de navigatie de pagina in mainFrame te doen veranderen en niet in navFrame.
De getallen 100 en 250 kan je veranderen om de pagina die erin getoont wordt helemaal zichtbaar te maken, maar ook niet te groot.
Dat is een eerste mogelijkheid om met frames te werken.
Een tweede mogelijkheid is met een "iframe" te werken binnen je index-pagina, en dan heb je het bovenste frameset niet nodig, maar dat leg ik later wel uit. Mijn site is zo opgebouwt. Bekijk die maar gerust via mijn profiel hier.

Laatst bewerkt:
oke nou voor de veiligheid heb ik het even in een lege website gemaakt maar als ik dat heb gedaan blijft me papier leeg dus doe ik nou wat verkeert of?

gr tijne

Groot gelijk dat je het eerst even in een blanco site probeert. :thumb:

Nu je het frameset hebt maak je de pagina's die erin komen.

De bovenste pagina noem je zoals je wilt, maar dan verander je de "src" van het eerste frame (bovenstepagina.htm) in dezelfde naam als de naam die je de pagina die je maakt geeft.

Daar in komt het welkomstwoord dat bovenaan je site staat, samen met die drie kleine witte lijntjes op het einde van de rij.

De tweede pagina (de navigatie) maak je met enkel en alleen de navigatie. Zorg wel dat je hetzelfde doet als met de hierboven beschreven bovenste pagina wat de "src" van het frame betreft.
Let ook op dat je bij iedere link een "target" ingeeft ---> mainFrame.
<a href="startpagina.htm" target="mainFrame">

De derde pagina weer hetzelfde als 1 en 2 wat de "src" betreft. Hierin komt alleen de informatie die in het grijze deel van de pagina's nu staat, de info.

Voeg me gerust toe aan msn.

ik heb je toe gevoegt.

maar geloof me ik snap er nu al geen **** meer van.

gr tijne

Inderdaad je spelfouten.
Wat is bijvoorbeeld een "Bekuringen pagina" ?

Ziet er op zich redelijk goed uit, alleen haal die knoppen weg en zet daar gewoon tekstlinks neer als je de site op je eigen webserver blijft draaien, want het laden wordt ernstig vertraagd door de knoppen. (ik spreek uit ervaring ;))

De knoppen aan de linkerkant:

start
wie is tijne
dislectie pagina enz enz

oke danqk je wel voor de tip.

ik ga is kijken of het er dan nog een beetje leuk uit kan laten zien.

gr tijne

Kan zeker, kijk maar naar mijn site (zie banner :edit: hoezo kapsones? :D :edit: ), ik had ook eerst mooie flashbuttons, maar het laden ging gewoon te langzaam. 17kB per knop en dan keer 10 (soms wel 30 op een pagina, wat een halve MB wordt) is ook 170kB, wat de boel gewoon vertraagt, net als foto's of andere plaatjes als achtergrond.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan