Graag mening over deze desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, wat versta je onder degelijke kwaliteit..?
En belangrijker is : wat wil je ermee gaan doen..?

Als ik de specificaties zo bekijk is het wel het goedkoopste van het goedkoopste..
De processor is de langzaamste i5 uit de Skylake-serie en ongeveer het enige moderne, de videokaart is hopeloos verouderd ( uitgebracht februari 2010 ) en een low-budget model.
Die SSD is leuk maar gezien de prijs van het totale systeem krijg ik het gevoel dat je daar de hoofdprijs voor betaalt aangezien dat de enige opslagruimte is die er aanwezig is.
Moederbord houdt ook niet over en de behuizing is ( niet erg belangrijk, maar toch ) oer-lelijk en over eventuele kast-ventilatoren ( systeem-koeling ) staat er niks vermeld.

Om mee te gamen is dit mijns inziens een kansloze keuze als je ook redelijke framerates wilt halen op hoger dan low-instellingen.
 
Dat lijkt me al niet te best...ook al game ik niet ...ga voor ander gaan en meld dit hier allicht nog wel.bedankt voor de info reeds.zal men budget wat optrekken.
 
Da's m.i. nog niet alles. Er zit best wel wat verschil in SSD's en het feit dat alleen wordt vermeld : SSD 480 Gb , wekt bij mij niet echt vertrouwen op. Als er een merk en / of type zou worden genoemd, dan weet je wat voor vlees je in de kuip zou hebben.
 
Ik denk dat het voor jezelf en ons fijn zou zijn om te vermelden wat het gebruik van de nieuwe pc gaat worden ( denk aan te gebruiken programma's voor bijv. foto- of videobewerking, 3D CAD toepassingen etc ).
Op basis van die info kan er gerichter worden geadviseerd wat een goede / betere keuze zou zijn wat betreft onderdelen..?
 
Eerlijk gezegd ik vertrouw deze pc ook niet echt maar heb daar al afscheid van genomen.ik zoek vandaag nog wat en laat voor ik koop iets weten.
Ik surf vooral ...Ik gebruik geen bewerking programma's...game niet...maar ik wil zoals nu men pc is 10 jaar een pc die lang kan meegaan. Wil wel minimaal I5 ...en ssd ...dit schijnt erg sneller te gaan dan hdd ... maar als ik 500 ssd wil eigenlijk bijna niet te vinden zal het duur worden. Misschien ga ik beter voor 256 ssd en extra hdd voor opslag.misschien besturing en belangrijke programma's erop zetten op de ssd.
Men oude pc heeft 80 gb waarvan ik helft gebruik.maar weet ook wel dat nieuwe programma's veel plaats innemen.sowieso zal ik wel plaats genoeg hebben met de nieuwe.
Sporadisch knip ik een foto.Natuurlijk upload ik wel grote foto's.
Budget hadden gedacht rond de 900 max 1000 .
ik kijk vooral op bol.com en coolblue.weet niet als dit bij de goedkopere winkels gaat.
In de streek waar ik men oude kocht kunnen ze 1samen steken i5 8ram ssd 250 w10 voor 862 euro.
 
In de streek stellen ze deze voor
Desktop i5/8/SSD 250/W10 Home ************************ 862€ incl. BTW

*

Antec Case/VSK-3000B U3/U2

0-761345-92025-4

Antec PC Voeding 450W VP 450P

0-761345-06450-7

Gigabyte GA-B150M-D3H

GA-B150M-D3H

Intel Intel Core i5 6400

BX80662I56400

KINGSTON*DDR4 - 8 GB - DIMM 288-pin - 2133 MHz / PC4-17000

KVR21N15D8/8

LG GH24NSD1 - DVD±RW (±R DL)/ DVD

GH24NSD1**

Samsung 850 EVO MZ-75E250 - Solid state drive - 250 GB

MZ-75E250B/EU**

Eminent USB Card Reader internal black (2 extra colors)

EM1059****

Microsoft Windows Home 10 64Bit Dutch 1pk DVD-OEM*

KW9-00152*****

*

*
 
Ik heb hier even een setupje voor je samengesteld, klik maar even op deze link.
Hierin zit een snellere Core i5, 8 Gb geheugen, 250 Gb SSD, 1 Tb HDD voor extra opslag, behuizing, A-merk voeding, kaartlezer en dvdrom-station.
Ook Assemblage Service, het systeem wordt dus voor je gebouwd.

Aangezien deze webshop de hoofdprijs vraagt voor Windows 10 heb ik volgende uitweg:
Windows 10 Pro licentie voor € 12,25 ( digitale download ), zelf te installeren.
Totaal zou je dan op een bedrag van rond de € 735 uitkomen.

Er zit echter geen aparte videokaart in deze setup omdat je die, voor jouw gebruik zoals je dat eerder aangaf, niet nodig hebt.
Deze setup draait dus op de grafische chip die in de Core i5 is ingebakken. Je kunt, indien nodig, uiteraard altijd zelf een losse videokaart bij kopen en inbouwen, dat is geen probleem.
Ook kun je de extra HDD van 1 Tb achterwege laten als je denkt die niet nodig te hebben, zo daalt het kostenplaatje.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gekozen voor volgende pc
Acer Aspire TC-780 I6220 BE Azerty met scherm Philips 227E6EDSD.window 10

Vergeleken met men pentium met 3 gb geheugen en maar 80 gb hdd en flauw scherm en vista is dit de max.

Natuurlijk nog volop bezig met installeren maar eerste indruk sjiek.

Vraag me wel af of het normaal is dat DVD speler half open gaat. ik moet schuifje achteruit trekken om DVD uit te halen of erin te steken.
Kan dit zo zijn of fout of loopt dit wel los na tijdje ?
 
Dvd-speler moet volledig open gaan, anders klopt er iets niet.
Verwacht niet dat dit uit het niets vanzelf over gaat.
Veel plezier met je aankoop..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan