Graag uitleg hoe ik mijn rewriter kan gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Ik werk met W98 en een Plextor 16/10/40A.
Hiermee kan ik dus rewriten, maar heb dat nooit gedaan. Tot nu schreef ik met Nero mijn backups op een recordable.
Ik heb in de handleiding niet kunnen lezen hoe ik rewritables kan gebruiken.
Wie weet een handleiding op internet. Bij voorkeur in het Nederlands, maar als het moet ... ook Engels.

Sundance

Als het goed is heeft Nero bij het installeren ook 'In CD' geïnstalleerd. Hiermee kun je rewritables gaan gebruiken. Gewoon d.m.v. slepen in de verkenner kun je dan bestanden toevoegen aan je ceedeetje.

Als InCD goed geïnstalleerd is moet je Rewritable automatisch herkend worden.

Laatst bewerkt:
Er is geen verschil in het gebruik tussen een cd-r en een cd-rw. behalve dat als de cdrw vol staat je hem leeg kan maken dmv het "erasen". Gewoon aanklikken in het betreffende brandprogramma. Gebrande zaken zijn dan wel weg, het lijkt erg op het formatteren van een floppy of harde schijf.

succes

Geplaatst door ADSL-er
Als InCD goed geïnstalleerd is moet je Rewritable automatisch herkent worden.

Dat is inderdaad waar. Maar hou er rekening mee dat andere computers dan alleen de CD-RW kunnen lezen als die ook InCd geinstalleerd hebben.

Wat ook wel makkelijk is, klik met rechts op het bestand dat je op CD wilt zetten en kies voor "kopieren naar" In CD. Volgens mij de snelste manier. Zijn het meerder bestanden, dan kun je beter via de verkenner werken.

Geplaatst door jogu42
Wat ook wel makkelijk is, klik met rechts op het bestand dat je op CD wilt zetten en kies voor "kopieren naar" In CD. Volgens mij de snelste manier. Zijn het meerder bestanden, dan kun je beter via de verkenner werken.

Mee eens!

gebruik

Als er een CD-RW met DirectCD van Adaptec is geformateerd, dan is deze niet in Nero InCD te bebruiken. De twee varianten zijn niet compatible met elkaar.

Sundance had het over Nero en niet over ECC, vandaar dus InCD.

Het branden van de rewrite cd is gelukt, en ik heb ontdekt dat InCd een aparte plugin is.
Het werkt prima!

Groeten, Sundance

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan