GrabIt Fout 502

Status
Niet open voor verdere reacties.

technicum

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2011
Beste mede-forummers,

Onlangs liep ik ineens tegen een irritant probleem aan.
Het zit namelijk zo:
Tot op kort geleden konden wij thuis zonder probleem GrabIt gebruiken, maar sinds een paar dagen lopen we tegen het probleem aan dat we geen articles kunnen downloaden en dat bij de 3 threads onderin bij alledrie staat "502 Authentication Details Unknown".

Nu wilde ik jullie vragen of jullie weten wat er zo ineens loos is, terwijl niemand wat aan instelling o.i.d. heeft veranderd.

Van mijn kant ook nog handig om te vermelden:
Provider: HetNet (is geloof ik KPN?)
Newsserver: binaries.news.hetnet.nl

Vreemd, want als account hebben we gewoon altijd ons mailadres van de provider gebruikt, wat naar behoren werkte

hoe opgelost

Ik heb sinds een week precies hetzelfde probleem.Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn account wel weer herkend wordt??

Bedankt alvast voor het meedenken.Barher

Opgelost!

Wat bij ons het euvel was, was dat toen wij overstapten naar HetNet, HetNet nog niet van KPN was en een andere newsserver had. Want ik wilde namelijk op de website van HetNet zoeken naar een oplossing, en daar stond bovenaan de pagina: "HetNet heet voortaan KPN".

Toen was het *poef!* een lampje boven m'n hoofd, en ging google'en naar de newsserver van het KPN.

Deze bleek: news.kpn.nl

Ik veranderde in de Server Properties het newsserver adres van binaries.news.hetnet.nl naar news.kpn.nl en KLAAR is kees.

Verder kon ik het e-mailadres en wachtwoord gewoon laten zoals het was en het was gefixt!

@Herbar: Hoop dat ook bij jouw dit het geval is!

fout melding grabit

Aan Technicum

Helemaal super. Wat logisch eigenlijk. Het werkt!!!! Dank je wel!!!!!
Wat een geweldige service van de KPN om dit te melden (zullen ze misschien niet mogen).Nogmaals, mijn complimenten voor het goede denkwerk en dank je wel voor het reageren.
Herbar.

502 code

Ook ik krijg een vreemde code. 502 van Grabbit. Ik gebruik Outlook 2007. En hij deed het wel, ik zit bij de KPN en experiabox.

Wie weet het wel,...... ik namelijk niet.

Downloaden & sommige mails verzenden, doet het niet.

Alvast bedankt.

Net gebeld met KPN. server = news.kpn.nl maar dat wisten we al.
Je moet nu inlognaam en wachtwoord leeg laten. Is dus nieuw

KPN bedankt voor de proactieve houding.

Kosten weer een paar euries maar het werkt weer!

Net gebeld met KPN. server = news.kpn.nl maar dat wisten we al.
Je moet nu inlognaam en wachtwoord leeg laten. Is dus nieuw

KPN bedankt voor de proactieve houding.

Kosten weer een paar euries maar het werkt weer!

Beetje vreemd service probleem,.......... maar alles werk weer ! Doof, dus de service lijn is een extra probleem, THS.

ik heb hetzelfde probleem!
Bij Grabit staat dat ik op de server zit van kpn.internetplusbellen. news.kpn.nl staat er niet bij!
ook heb ik nooit mijn wachtwoord en gebruikersnaam ingevuld. als ik kijk bij eigenschappen zijn die altijd al leeg geweest!

Weet iemand wat ik moet doen?
moet ik news.kpn.nl zoeken?

Groeten,

Joapke

Je moet invullen:

news.kpnmail.nl

In plaats van news.kpn.nl, dan loopt het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan