Grabit Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rodney12

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Berichten
38
Hallo Allemaal ik wil graag downloaden met grabit maar de verbinding is zo laag terwijl mij vriend het het zelfde bestand binnen 1/2uur binnen heb ik 1dag en 5 uur ik heb online wie kan me helpen rodney
 
Hebben jullie allebei dezelfde snelheid van internet-verbinding en dezelfde internet provider?
 
Hoe lang het duurt hangt af van je eigen internet verbinding en de verbinding met de eventuele nieuwsgroep provider.
 
nee die gene heeft xs4all en ik heb orange ik weet nietof het daar aan ligt ?
 
Het hangt of van de snelheid van je abbonnement
 
we hebben van online adsl extra er staat tot 20 mbs is dat goed of niet
 
Wel goed, maar let wel op dat die snelheid TOT 20Mbit is, kan dus ook 6 Mbit zijn, geheel afhankelijk van o.a. afstand naar de betreffende telefoon-centrale en kwaliteit van de lijn.
 
maar wat is nou een goed provider ziggo zag ik die veel snelheid heb of xs4all welke is het best ?
 
We praten hier over nieuwsgroepen, je hoeft daarvoor geen poorten te forwarden. Aangezien je niet verbindbaar moet zijn (net zoals met torrents trouwens, alleen beperkt het je mogelijkheden).

@ rodney
Het gaat er niet om hoeveel je provider kunt leveren maar hoeveel snelheid jij kunt halen. Dat is met ADSL afhankelijk van de afstand van jouw huis tot de wijkcentrale.
Zelf heb ik kabelinternet van UPC (Chello Extreme) van 24 Mbit en haal daarmee zo'n 2,8 MB/s download snelheid.
 
oke maar ik ga binnekort verhuizen en wat is dan een goede provider we krijgen wel online weer maar we gaan later naar een ander over wat is een goede
 
oke maar ik ga binnekort verhuizen en wat is dan een goede provider we krijgen wel online weer maar we gaan later naar een ander over wat is een goede

Het lijkt me handiger als je deze vraag even in een nieuw topic gaat stellen, aangezien dit niets te maken heeft met je oorspronkelijke probleem.

ON: Je 'probleem' met GrabIt is niet echt een GrabIt probleem, maar gewoon een combinatie van de snelheid van je internetverbinding en de snelheid van je nieuwsgroepenprovider. Bij XS4All hebben ze behoorlijk goede eigen nieuwsgroepen, maar of die van Online ook zo goed zijn weet ik niet. Je kunt proberen een betaalserver te nemen en als je snelheid dan nog steeds niet hoger wordt, dan kan je internetverbinding gewoon geen hogere snelheid aan.
Dit kan weer meerdere oorzaken hebben, namelijk:
  • de afstand van je aansluiting tot de centrale
  • de hardware die in de centrale gebruikt wordt
 
Als je de antwoorden goed doorleest dan is deze vraag compleet overbodig.

Chello werkt hier prima zoals ik al gepost had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan