grabit stopt telkens

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietjepietje

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Berichten
42
Hallo allemaal,

Al geruime tijd heb ik problemen met het downloaden via grabit.
Het downloaden begint normaal, maar na even wordt de download-grafiek een grafiek met toppen van zo'n 300 kb/s en dalen van 0 kb/s.
Het helpt niet om grabit opnieuw op te starten, want dan krijg ik dezelfde toppen en dalen te zien... Wat wel helpt is om de computer helemaal op te starten. Echter vaak reageert de computer zo slecht dat ik hem gewoon uit moet zetten i.p.v. uitzetten softwarematig.

Nu heb ik een wat oudere computer op de zelfde router aangesloten, en vervolgens grabit geinstalleerd. Helaas geeft dit hezelfde probleem, ook hetslecht reageren van de computer. Op beide computers draat AVG, maar wel verschillende versies.
Het downloaden gaat bij beiden wel naar dezelfde externe harde schijf...

Heeft iemand een idee?

Gr. Pietje
 
Als eerste moet je eens je beveiliging uitzetten. Dus zet AVG uit en eventueel andere real time scan software !
 
grabit.jpg
Hi,
te sterke beveiliging kan natuurlijk een vertragende factor zijn. Maar ook een instabiele, zwakke, WIFI kan dit veroorzaken. En dan is er natuurlijk de provider/server die de vraag misschien niet aan kan en daarom met vertraging pakketjes afgeeft.

In de bijlage een plaatje van mijn verbinding. Het berekend gemiddelde is normaal gesproken een betere indicatie dan de grafiek
 
City guy,

Mijn gemiddelde is dan misschien maar 20 kb/s want ik krijg alleen maar pieken te zien, en dalen zijn gewoon nul...
 
.. dan ga ik er vanuit dat jouw newsserver toch afgeknepen is.

Met taakbeheer zou je nog kunnen kijken of er naast grabit nog andere processen zijn die veel capaciteit slurpen
 
Hallo, even de stand van zaken doorgeven.
Ik heb geprobeerd om mijn router te updaten. Dit leek niet echt te lukken, maar ik had toch het idee dat het downloaden al iets beter ging. Verder heb ik Ad-aware uitgezet en nu gaat het nog beter. Toch na verloop van tijd zie je weer dat ik dalen tot nul begin te krijgen... Gewoon even uitzetten en weer grabit aanzetten is voldoende. Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden hoor.
Bedankt allen voor jullie bijdrage.

Pietjepietje:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan