Grabit: Unable to connect to news:119

Status
Niet open voor verdere reacties.

adiste

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2004
Bovenstaande foutmelding krijg ik wanneer ik een bestand wil binnenhalen (NZB Import) via Grabit.
Ik heb 1 maal een film weten binnen te halen maar nu lukt het helemaal niet meer. Ik heb de handleiding gelezen maar weet nog niet waar de fout zit.
Heeft het misschien iets met casema te maken?

Ik heb het al met en zonder router geprobeert maar er is geen verschil.

Wie kan mij helpen?

Je moet je server even aanpassen naar de server die je gaat gebruiken.

Grabit: Unable to connect to NEWS: 119

Of te wel,

Kan geen connectie maken met de NEWS server door poort 119. Dit komt omdat die "NEWS" server niet bestaat :eek:

Grabit

Dankje....Na een aantal aanpassingen doet'ie het!!!
Ik ben heleamml blij:thumb::p

grabit

Aan de linkerkant, onder My Grabit, staat een monitor met de naam Default server.
Klik met je rechtermuis en ga naar Server properties. Vul hier je je Hostnam in, in mijn geval is dat news.casema.nl (even googlen en je weet het). Vul daarna je account name en je Password in. Laat de Port op 119 staan. Klik op ok.
Ga daarna naar Edit (links boven in je scherm)_Preferences en controleer het tabblad Grabit Search.
Controleer hier Grabit Search username, Grabit Search Password en Grabit Search Port.
Klik op Aply als je hier wijzigingen in aan hebt gebracht, zo niet klik dan op ok.

Nu is alles goed ingesteld en kun je gebruik maken van Grabit.

Ik heb nu alleen een probleem dat ik, bijvoorbeeld WII games wil binnen halen maar dan krijg ik te zien dat de Article not found. Dit is wel jammer, voor de DS binnenhalen lukt wel.

Misschien weet iemand nog een goede site waarmee ik wii games kan binnen halen.

Aan de linkerkant, onder My Grabit, staat een monitor met de naam Default server.
Klik met je rechtermuis en ga naar Server properties. Vul hier je je Hostnam in, in mijn geval is dat news.casema.nl (even googlen en je weet het). Vul daarna je account name en je Password in. Laat de Port op 119 staan. Klik op ok.
Ga daarna naar Edit (links boven in je scherm)_Preferences en controleer het tabblad Grabit Search.
Controleer hier Grabit Search username, Grabit Search Password en Grabit Search Port.
Klik op Aply als je hier wijzigingen in aan hebt gebracht, zo niet klik dan op ok.

Nu is alles goed ingesteld en kun je gebruik maken van Grabit.

Ik heb nu alleen een probleem dat ik, bijvoorbeeld WII games wil binnen halen maar dan krijg ik te zien dat de Article not found. Dit is wel jammer, voor de DS binnenhalen lukt wel.

Misschien weet iemand nog een goede site waarmee ik wii games kan binnen halen.
Bedankt voor je antwoord, ik was er ondertussen zelf ook al achter gekomen na een behoorlijk stukje puzzelen!

Over dat niet kunnen downloaden van bepaalde bestanden. Dit kan volgens mijn collega komen doordat de berichten die je wilt downloaden al wat ouder zijn en dat je bijv. bij je newsserver maar een week retentie hebt. Dit wil eigenlijk gewoon zeggen dat je alleen maar berichten kunt downloaden van max. 7 dagen oud! Daarna geeft hij een foutmelding dat hij het bericht "niet kan vinden".

Zo is het mij verteld. Ik heb even gekeken bij Ziggo, waar ik bij zit en daar ligt het volgens mij aan het abonnement hoeveel dagen retentie je hebt.

Hieronder kun je nog een goede uitleg vinden van een aantal uitdrukkingen mbt newsservers: http://www.snelrennen.nl/usenet.php

Bert

Grabit

Dankje, klinkt wel logisch allemaal.
Ik ga naar die site van jou en sluit dit onderwerp weer af.
Download ze......

probleem

Hallo,

Hartstikke bedankt voor de oplossingen.:thumb:
Maar ik zit nu met een ander probleem:(. Ik kan mijn hostname niet vinden op google. Misschien kan iemand mij helpen? Ik gebruik binsearch onderdeel van FTD. Maar ik kan het echt nergens vinden, dus als iemand het niet te veel moeite vind, zou diegene mij kunnen helpen?
Alvast hartstikke bedankt

Met Vriendelijke Groet,
Davey

ik had het zelfde probleem met 119 en dus heb ik dat met edit gedaan maar nu wil nog maar 1 thread downloaden en die andere 2 zeggen nog steeds unable to connect to news:119

Welkom Bosos,

Het is op Helpmij niet toegestaan je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast stamt het topic uit 2009.

Graag je eigen vraag aanmaken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan