Grabit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hallo,

Ik heb nog nooit met nieuwsgroepen gewerkt maar ik heb nu Grabit gedownload en dan lees ik hier de guide:

http://www.binaries4all.nl/grabit/

Alleen als ik het installeer en dan opstart dan moet ik de "NEWS(NNTP) SERVER" intypen maar hoe weet ik wat ik daar moet invullen als daar niks over de guide in staat, ik gebruik IPB comfort.

2003574233747183125_rs.jpg

Dat is het adres naar je usenetserver...

Bij Planet is dit nova.planet.nl

Hier is een uitgebreide lijst.

Heb echt wat hulp nodig met het programma Grabit

Hoe moet ik downloaden etc?

Het downloaden met Grabit staat toch ook in die guide :rolleyes:

Overigens is geduld ook een schone zaak, dat je na 10 minuten nog geen reactie hebt gehad betekent niet dat men het niet bekijkt.

Het downloaden met Grabit staat toch ook in die guide :rolleyes:

Overigens is geduld ook een schone zaak, dat je na 10 minuten nog geen reactie hebt gehad betekent niet dat men het niet bekijkt.

Ik heb geduld hoor :eek:

Alleen het wil ff niet:P

Maar ik kan hier toch ook gewoon gratis mee downloaden?

en moet ik een vinkje zetten? bij dat "server requires password and username?"

Als jouw provider een usenetserver heeft dan hoe je er niets voor de betalen.

Ik weet niet welke provider je hebt dus ik weet ook niet hoe die instellingen zijn.

Bij Planet is het gewoon nova.planet.nl als server en je bent klaar. Maar die werkt alleen wanneer je dus gebruik maakt van de planet internetverbinding. Als ik met die gegevens op mijn laptop op school wil downloaden dan werkt dat niet. Daarom heb ik ook Eweka als betaalde server.

Als jouw provider een usenetserver heeft dan hoe je er niets voor de betalen.

Ik weet niet welke provider je hebt dus ik weet ook niet hoe die instellingen zijn.

Bij Planet is het gewoon nova.planet.nl als server en je bent klaar. Maar die werkt alleen wanneer je dus gebruik maakt van de planet internetverbinding. Als ik met die gegevens op mijn laptop op school wil downloaden dan werkt dat niet. Daarom heb ik ook Eweka als betaalde server.

ik heb IPB Comfort.
aka
Internetplusbellen comfort van planet internet.

En moet ik dat aanvinken? ja/nee?

Laatst bewerkt:
Dan moet jij dus ook nova.planet.nl invullen als server en dan de boel niet aanvinken...

ik heb IPB Comfort.
aka
Internetplusbellen comfort van planet internet.

En moet ik dat aanvinken? ja/nee?

IPB heb je van Planet, KPN of HetNet, servers moet je dan ook van die bedrijven gebruiken.
In jouw geval dus inderdaad Planet, dus nova.planet.nl

Aanvinken hoeft hier niet, bijvoorbeeld wel bij betaalde nieuwsservers.
Iemand van Planet kan geen gebruik maken van de servers van @Home of Chello bijvoorbeeld.

En downloaden van usenet is wel wat lastiger dan downloaden met P2P of BitTorrent, het vereist ook wat geduld.
En gratis nieuwsservers van je provider hebben meestal een lage retentie, soms maar van een paar dagen of een weekje. Betaalde nieuwsservers vaak van meerdere weken of soms maanden. Houd hier rekening mee als je begint met downloaden.

Laatst bewerkt:
Oke.

Maar dan nu ik heb het configuration + server gehad bij die guide en nu snap ik er echt helemaal niks meer van.

Als je naar servers gaat bij die guide dat is het 2e tabje,

Dan staat er een beetje onderaan, hebben ze het over

alt.binaries ofzo iets maar wat houd dit in?

En moet ik mijzelf altijd subscriben bij een server?

Kan ik niet gewoon een NZB bestandje van internet halen en die vervolgens met grabit openen? en dan ook nog aan het downloaden krijgen?

of moet ik echt de hele guide doorwerken?

Bij deze FTDv3 Kun je ook proberen om er tussen te komen om lid te worden. Hier is dus ook een beperkte mate van lidmaatschap, maar wel gratis.
Op deze site kun je zien wat je wilt downloaden en onderaan staat in het scherm de NZB's die nodig zijn.

http://www.ftd.nu/

Laatst bewerkt:
2003659904298945525_rs.jpg

Die "cache folder" daar gaat om de 30 seconden 2 mb in? wordt steeds minder ? wat is dit?

Ben je nu iets aan het downloaden? Ik begrijp je vraag niet precies.

Ik heb FTDv3 opgegeven om dat je deze site kan gebruik om te download via Grabit.

Laatst bewerkt:
Ben je nu iets aan het downloaden? Ik begrijp je vraag niet precies.

Ik heb FTDv3 opgegeven om dat je deze site kan gebruik om te download via Grabit.

ben aan het downloaden. Oh is dat FTDv3 iets voor grabit=

FTD is een soort zoekmachine voor usenet (Dus niet alleen voor grabit)

Gebruikers kun daar hun uploads of spots (Bestanden door iemand anders geupload) aangeven zodat andere gebruikers weten dat iets is of wordt geupload.

Je hebt zelf al gekeken op www.binaries4all.nl

Ga nu eerst eens daar rustig op je gemak lezen hoe je moet downloaden uit de nieuwsgroepen.

In het begin lijkt het moeilijk, maar na een paar weken is het net als fietsen.

Eventjes een paar stappen doe noodzakelijk zijn om te downloaden uit de nieuwsgroepen.

1) Je hebt een site nodig waar de posts staan aangemeld, zoals bv FTDv3( http://www.ftd.nu/ ) of bv FTN2DAY ( http://www.ftn2day.nl/inloggen.php ) (registeren noodzakelijk)
Mbv van deze site's (programma's kan je zien welke posts er geupload worden naar de nieuwsgropen, door wie, en welke groep.
Vaak zie je in zo een aanmeldingspost een link staan naar een NZB. Door deze NZB te downloaden, en toe te voegen aan Grabbit is het downloaden zeer eenvoudig. (Voor de NZB moest je de hele groep gaan headeren).
2) Er zijn ook diverse NZB sites waar je naar een NZB kan gaan zoeken. Enkele voorbeelden hiervan zijn : http://yabse.com/ / http://www.binsearch.info/
In de post die staat aangemeld zie je onder welke bestandsnaam hij is aangemeld. Door deze bestandsnaam(of naam van poster) in te voeren in de NZB site's kan je de post terugvinden en er een NZB van maken.
3)Een post bestaat uit een aantal rar bestanden, en par2 bestanden.
Download deze beide. Een film/programma or whatever zijn ingepakt met winrar, maar niet in 1 bestand, maar gesplitst in meerdere bestanden. Download dus alle rar bestanden.
Wanneer je niet in het bezit bent van een payserver heb je de kans dat de rar bestanden wat beschadigd binnen komen. Om dit te herstellen word door de poster bijna altijd een par2 set bijgepost. Met deze bestanden kan je de baschadigde rar bestanden herstellen.
Hiervoor heb je het programma Quickpar nodig.
Eenmaal alles gerepareerd kan je door te klikken op het eerste rar bestand alles uitpakken tot 1 groot bestand.

Om kort samen te vatten:
Benodigde programma's: FTDv3 / Grabit(of bv Newsleecher) / Quickpar / Winrar.
De werking en configuratie van deze programma's is uitvoerig beschreven op www.binaries4all

Merk je dat je veel beschadigde bestanden binnen krijgt via je provider of de snelheid is te lag(gecapped) is een payserver aanbevolen.
Voor een laag bedrag per maand kan je naar hartelust downloaden uit de nieuwsgroepen met Eweka. ( www.eweka.nl )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan