• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek: 1 serie met verschillende tijdspunten automatisch zelfde opmaak geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ted Teddy 7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
2
Zie excel bestand.
Hierin heb ik 3 batches die bij verschillende tijdspunten gemeten zijn. Nu wil graag dat excel per batch automatisch dezelfde kleur geeft ongeacht het tijdspunt.
Dus ik wil niet handmatig iedere de series aanpassen.
Hoe moet dat? Bekijk bijlage help mij.xlsx
 
Lijkt mij als volgt:
a. Klik 1x op het Legenda element (dus waar --- Batch 1 maand 1 staat, aan de rechterkant van je grafiek)
b. Klik 1x op het Batch-element dat je wilt aanpassen, en rechtsklik op het dan geactiveerde element en kies Legendagegevens opmaken
Ik vermoed dat je dan de optie Lijnkleur wilt aanpassen naar "Ononderbroken streep" waar je dan ook de kleur kunt kiezen.

Tijs.
 
Bedankt maar ik weet hoe ik dergelijke legenda's handmatig moet aanpassen. Ik zou graag willen dat excel de batch herkend en automatisch alle tijdspunten (maand 1 en 2 enz) dezelfde kleur geeft eventueel per maand een andere streep maar wel dezelfde kleur. Kan dat?
 
Ok, dus je bedoelt globale lijn(-kleur) instellingen voor de grafiek. Ik heb even wat geëxperimenteerd, maar ook mij is het (zo snel) niet gelukt.
Ik schat in dat er dan een VBA script aan het gegevensblad gehangen moet worden die de herkenning doet, de grafiek aanmaakt met de juiste elementen én ook de opmaak van de grafiek-elementen voor je doet op een gestandaardiseerde manier.
Daar kan ík je niet mee helpen. Hopelijk reageert iemand anders hieromtrent met hulp.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan