• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek a.h.v. keuzes in een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander1970

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Ik heb een tabel met gegevens waar ik een bellendiagram (bubbeldiagram, bellengrafiek) bij heb gemaakt.
Maar er staan 70 rijen in. Het diagram wordt dus onoverzichtelijk, temeer daar de locatie van de bubbel maar ook de grootte van de bubbel belangrijk is.
Ik wil per rij graag aangeven of ik (automatisch) de gewenste bubbel in het diagram wil tonen. Dus per rij een J/N keuze toevoegen. Bij ‘J’ verschijnt dan automatisch een bubbel in het diagram.
Kan dat worden gerealiseerd met bijvoorbeeld: ALS([cel]=”J”; toon bubbel in grafiek; toon niets).
Zo ja, hoe doe ik dat dan (Excel 2010)?
Graag advies.

Bedankt voor deze oplossing. Zelf had ik inmiddels al een hulptabel gemaakt. Door in de eerste tabel J aan te vinken werd de hulptabel met een kopie van de inkoud van de eerste tabel gevuld.
De grafiek wordt vervolgens gemaakt a.h.v. de hulptabel.
Ik had de filteroptie over het hoofd gezien.
Bedankt voor de tip.:thumb:

Voor mij is dit tpoicnu gesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan