• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedemiddag,

In de bijlage heb ik een grafiek gebaseerd op gegevens uit de kolommen A en B. Er zitten datums bij zonder waardes. Deze zou ik graag weg willen laten in de grafiek. Is dit mogelijk?

Gr.
Eric
 

Bijlagen

  • Grafiek CZK.xls
    39 KB · Weergaven: 27
Hoeveel waarde hecht je aan de datum? Als je de eerste meetdatum zou vervangen door bijv: "M1" en de volgende meetdatum voor "M2" enz.. dan ben je al van het probleem af.
 
Jammer dat ik de datum niet kan zien, maar als het niet gaat laat ik het hierbij.
 
Met een extra kolom is het geen probleem.
 

Bijlagen

  • Grafiek CZK_2.xls
    37,5 KB · Weergaven: 22
Beste Popipipo,

Blij verrast dat je toch nog gereageerd hebt op mijn vraag van een tijdje geleden, ondanks dat ik hem vandaag op opgelost gezet heb.
Jouw oplossing is precies wat ik zocht.
Toch nog even een klein vraagje. Via Formules, Evalueren heb ik geprobeerd te ontdekken wat er nu precies gebeurt. Ik kan het volgen, maar wat gebeurt er met Teken(10)? Verder komt in je hulpkolom een volgnummer eronder als toevoeging bij de datum (in kolom A). Hoeft niet, maar is het mogelijk om dit rechts langs de datum de zetten met een spatie ertussen? Dit omdat het beeld op het scherm dan kleiner blijft en ik dan meer inhoud kan zien.
Besteed er maar niet teveel tijd aan want ik ben al dik tevreden.

Nogmaals dank en groeten,
Eric
 
maar wat gebeurt er met Teken(10)? Verder komt in je hulpkolom een volgnummer eronder als toevoeging bij de datum (in kolom A).
Het een doet het ander :D

Verander Teken(10) in " " en het getal komt er naast te staan met een spatie er tussen
Had ik ook eerst zo gedaan maar ik vond het onduidelijker.
 
Bedankt. Ik begrijp het helemaal. Ondertussen heb ik nog gezien dat je de knop "tekstterugloop" had geactiveerd. Ik heb inmiddels met je informatie een paar mogelijkheden kunnen proberen. Tussen " " heb ik nog een / gezet en dan is het wel duidelijk.

Gr.
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan