Grafiek/afbeelding half zichtbaar en niet in tekstregel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anna91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2015
Goedemorgen,

Hopelijk heb ik goed genoeg gezocht of ik deze vraag kon vinden op het forum zodat ik hem niet dubbel post.

Ik ben aan het werk in een Word 2010-document, oorspronkelijk een sjabloon.
Zodra ik een grafiek of afbeelding invoeg, zie ik slechts het onderste randje van de grafiek/afbeelding, ongeacht wat ik bij 'positie' of 'tekstterugloop' instel (zie hieronder).
Ik weet bijna zeker dat het aan dit document ligt, want als ik een nieuw Word-document open en ik plak hem daarin, is er geen probleem.
Iets met het feit dat het van oorsprong een sjabloon was dus denk ik.. ik heb het bestand al opgeslagen als 1997-2003 document en als Open Document maar niets helpt.

Naamloos.png

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
(Vooralsnog lijkt de enige oplossing het beginnen in een compleet nieuw document, maar zou enorm veel werk zijn)

Alvast bedankt!

Als het aan het document ligt, zou ik dat er even bij doen. Want anders kon het wel eens heel lang gaan duren.

Je had je tekst in de afbeelding geplakt, wat natuurlijk niet handig is. Dan verberg je de grafiek die je eigenlijk wilt zien in het vak. Dus als je de tekst wegknipt, en in de tekst zelf plakt, is alles weer okiedokie. Overigens vraag ik me af wat die eerste pagina met 50 Enters doet.... Als je netjes werkt, hoef je nooit meer dan één keer op <Enter> te drukken!

Bijlagen

Bedankt voor je reactie. Ik snap niet wat je bedoelt met dat ik de tekst in de afbeelding had geplakt. Als ik een afbeelding kopieer en vervolgens met mijn muis op een witregel ga staan en de grafiek daar neer plak, moet het toch goed gaan over het algemeen?
Kan je misschien aangeven hoe je het precies hebt opgelost?

Ik weet niet waarom ik die enters daar had staan maar ik zie wel dat je nu je ze hebt weg gehaald, de koptekst weg is. Dat heb ik eerder zo gehad en dan lukt het me ook om de grafiek er goed in te krijgen, maar de layout moet wel blijven hoe hij nu is.

Ik heb verder niet naar de tekst of koptekst gekeken, maar die zou niet afhankelijk mogen zijn van een lege pagina met 50 Enters.
Wat ik gedaan heb is simpel: in de afbeelding geklikt (frame wordt geselecteerd), de tekst geselecteerd en geknipt. Vervolgens de cursor op een plek in het document gezet waar hij geen kwaad kon, en geplakt.
Niks bijzonders dus.

Als ik op de afbeelding klik en vervolgens de tekst selecteer, kan ik de tekst wel wegknippen maar dan blijft de afbeelding verscholen achter de tekst.
Het is vast niet bijzonder moeilijk, maar ik mis iets. Of het ligt aan mijn word-versie, ik weet het niet.
Als ik de grafiek pak uit jouw versie, plakt hij hem wel probleemloos in mijn rapport.

Jij gebruikt Office 2010, ik ook :). Ik heb niks anders gedaan dan ik eerder schreef.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan