• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek die voldoet aan vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

rotrax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik heb een sheet waarop verschillende gegevens van leerlingen staan. deze wil ik graag plaatsen in een grafiek. Ik wil echter een naam van een leerling kunnen intikken en dan die gegevens in een grafiek terugzien.\

iemand een idee?

Zoals jij de vraag voorlegt is het wel heel erg summier.
Hoe wil je wat, waar en wanneer gaan doen ?

WAAR wil je een naam van een leerling intypen ?

Wat is een "sheet" : hebben we het dan over een transparant stukje papier / plastic waarop gegevens staan die je in een pc wilt verwerken of...................?

Wat HEB je nu: een (fysiek) stuk papier, een Excelbestand, een Word bestand, een.............?

Wees svp iets duidelijker.............

Ok.

Ik heb een werkblad waar gegevens over leerlingen in staan. Een leerling komt meerdere keren voor. Ik kan een grafiek maken waar alle gegevens van alle leerlingen tegelijk in staan, echter wil ik graag dat ik de gegevns per leerling in een grafiek heb staan. Het mooiste zou zijn wanneer je een naam van een leerling in een veld intypte ook de desbetreffende gegevens in een grafiek zijn terug te vinden.

groet,

Rob

Helaas, ik kan mij er nog steeds niet "genoeg" bij voorstellen.

Kijk svp eens naar de bijlage en maak svp iets soortgelijks. Voor de beeldvorming en beantwoording van je vraag, wordt het dan wellicht duidelijker.

Het tabelletje is NU natuurlijk nog hartstikke fout, maar dat komt omdat ik er nog niet genoeg "beelden" bij krijg.

Bijlagen

Je moet een draaitabel maken. Maak een paginaveld van de namen van de leerling.

Selecteer een leerling in het paginaveld en maak een grafiek.

Draaitabel maken:
Data, draaitabelrapport, volgende........ sleep de kolomkoppen naar de juiste plek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan