• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek en report automatisch vullen met drop down menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

ray1979

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik ben een rapportage aan het maken en wil het voor de gebruikers zo eenvoudig mogelijk houden, dus niet dat ze onnodig veel bladen hebben waar informatie in staat. tevens zou onze verkoper het kunnen gebruiken indien hij bij een klantt zit.

Ik heb een tabblad waar de Master Data in staat. Deze data komt uit het systeem in Excel formaat. Van daaruit wil ik alle informatie halen.

Heb met vlookup al een aantal vakken gevuld zodat de informatie eenvoudig gezocht kan worden.

nu wil ik een leeg rapport en een lege grafiek maken. dan wil ik met het drop down menu mijn keuzes maken. Ik heb 3 drop down menus: klant, maand, week.

De gebruiker kan dan dus een klant kiezen, een maan en vervolgens een week. De bedoeling is dat na het maken van deze keuze de rapportage en bijbehorende grafiek automatisch gevuld wordt met deze gegevens. Tevens wil ik dat als er niets geselecteerd wordt de grafiek en rapportage met de totalen te zien zijn. Hoe moeten de formules eruit zien? je hebt dan een sumif, maar dan???

Is dit mogelijk? en zo ja, hoe?

Ik gebruik Excel 2003.

Alvast bedankt!

Groeten,

Ray

Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik ben een rapportage aan het maken en wil het voor de gebruikers zo eenvoudig mogelijk houden, dus niet dat ze onnodig veel bladen hebben waar informatie in staat. tevens zou onze verkoper het kunnen gebruiken indien hij bij een klantt zit.

Ik heb een tabblad waar de Master Data in staat. Deze data komt uit het systeem in Excel formaat. Van daaruit wil ik alle informatie halen.

Heb met vlookup al een aantal vakken gevuld zodat de informatie eenvoudig gezocht kan worden.

nu wil ik een leeg rapport en een lege grafiek maken. dan wil ik met het drop down menu mijn keuzes maken. Ik heb 3 drop down menus: klant, maand, week.

De gebruiker kan dan dus een klant kiezen, een maan en vervolgens een week. De bedoeling is dat na het maken van deze keuze de rapportage en bijbehorende grafiek automatisch gevuld wordt met deze gegevens. Tevens wil ik dat als er niets geselecteerd wordt de grafiek en rapportage met de totalen te zien zijn. Hoe moeten de formules eruit zien? je hebt dan een sumif, maar dan???

Is dit mogelijk? en zo ja, hoe?

Ik gebruik Excel 2003.

Alvast bedankt!

Groeten,

Ray

Je zou de helpers een handje kunnen helpen door een voorbeeld bestand bij te sturen. Uiteraard zonder gevoelige informatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijgaand het raaport. In het achterliggende tabblad staat normaal gesproken de data, die heb ik nu even verwijdert omdat het gevoelige informatie betreft. De blauwe kolommen zjn een opsomming van details vanuit deze data.Ik wil dus dmv het selecteren van een week in het drop down menu dat het rapport gevuld wordt met de betreffende gegevens.

heb een formule sumif + vlookup geprobeert maar dan krijg ik als resultaat 0

kan iemand mij aub helpen?

alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
opgelost. de sumif + vlookup werkte niet helemaal omdat ik data niet dezelfde opmaak had. alles werkt nu perfect

:thumb:

Dan mag de vraag nog op opgelost komen aub.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan