• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek(en) verbergen d.m.v. knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmmaaarrr

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2005
Beste Forumlezer.
Hoe kan ik grafieken verbergen en weer zichtbaar maken door middel van een knop op het werkblad.
Er staat een heel oud bericht hierover maar die is mij niet duidelijk.
Bij voorbaat dank mdk

Zo te zien moet je een knopje aanmaken en daarin de code zetten die daar staat.

IK heb een drukknop geselecteerd en vervolgens "macro toewijzen" geselecteerd maar kom in een scherm met een lange rijvan wel 25 regels aan comando's.
Ik heb geen idee waar en hoe de betreffende opdracht ingevoegd worden.

Hmm .. ben meer een Access man dan excel...
Ik heb even gekeken in een oud excel bestandje waar ik knoppen gebruikte om naar een vorige/volgende tab te gaan:
Private Sub Worksheet_Activate()
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
' het volgende werkblad
Me.Next.Activate
End Sub

Private Sub CommandButton1_Click()
' het vorige werkblad
Me.Previous.Activate
End Sub
Dan ga ik via de Visual Basic edit uit het excel menu, niet via de macro rechtstreeks.
Meer staat er dan op die tab niet aan code in....

Laatst bewerkt:
En toch is het vrij simpel. Als je een knop toevoegt (in het draadje wordt een Toggle button gebruikt, oftewel een knop die 2 standen heeft en die in het Nederlands een Wisselknop heet) dan kun je daar vervolgens rechts op klikken en dan <Programmacode weergeven>. Geheid dat je dan geen 25 regels code vindt, want je hebt nog geen code geschreven voor de knop. De regel
Code:
ChartObjects("Grafiek 1").Visible = ToggleButton1.Value
gaat ervan uit dat je grafiek "Grafiek 1" heet. Heb je een andere naam, dan moet je die natuurlijk veranderen.

Octafish hartelijk dank voor jouw reactie.
Je geeft net dat beetje extra info wat ik als beginner nodig heb.
Ik heb letterlijk ingevoerd wat je aan geeft maar de knop blijft in de versleepmodus staan dus met de rondjes op de hoeken.
Ik sluit na de invoering van de code af door op de kruisjes rechts boven te klikken.
Moet ik verder nog iets activeren?

10 minuten later....
Ik ben er uit. Na het invoeren van de code nog even op de knop ontwerpmodus klikken om die af te sluiten.
Zelfde knop weer druk om wijzigingen door te voeren.
Allen bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan