grafiek in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
ik wil graag een rapport maken met diverse grafieken erin. Nu weet ik dat grafieken maken met access erg lastig is. Veelal wordt voorgesteld om dit via excell te doen.
Maar hoe krijg ik dan die mooie excel grafiek netjes in mijn access rapportje?

wie kan mij op weg helpen met een stappenplan.

wat ik uiteindelijk wil is
locatie1 - ruimte1
grafiek
locatie1 - ruimte 2
grafiek
locatie2 - ruimte3
grafiek
locatie2 - ruimte 4
grafiek

Probeer eerst eens je grafiek in Access te maken; de nieuwere versies hebben er duidelijk minder problemen mee. Rapporten (en grafieken) zijn vaak eindproducten. Daar moet je dus niet mee gaan lopen zeulen tussen verschillende pakketen. Maak je een grafiek in Excel, dan is dát je output. Moet je niet terug willen zetten naar Access. Hooguit in Word, wat voor rapporten natuurlijk een prima tool is, omdat je daar ook je begeleidende tekst veel beter in kan maken. Kortom: denk eerst goed na over wat je nu eigenlijk wilt, en bedenk dán het juiste pad :).

ok. ik kreeg weer een grafiek met noord/oost/west ipv data en dacht hier gelezen te hebben dat xl vaak beter is voor grafieken. maar ik had het stukje output gemist.
bedankt

Excel ís in beginsel ook wel wat beter (en zeker makkelijker) maar je kunt in Access wel bruikbare grafieken maken. Met wat geduld :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan