• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek kopieren naar ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wauzzz

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Hallo,

kan iemand mij helpen me de volgende vraag.
Per week (op een apart werkblad) heb ik in een tabel met enkele basisgegevens staan.
Van deze gegevens heb ik vier grafieken gemaakt. Werkblad; Week 1. Tot zover niet moeilijk.

Aangezien iedere week dezelfde layout heeft zou ik ook graag de grafieken met de tabellen willen kopieren naar een nieuw werkblad, dus voor week 2. Echter verwijzen de brongegevens van de grafiek nog steeds naar het vorige werkblad, week 1. Hoe kan ik het zo maken dat ik eenvoudig de grafieken kan kopieren naar de verschillende werkbladen, zodat hij van dat zelfde werkblad waar de grafiek staat de gegevens pakt.

Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel, aangezien het om 52 weken gaat met daarin 4 grafieken hoop ik dat het iets makkelijker kan dan al de grafieken handmatig aan te passen.

Hoop dat iemand een oplossing heeft.

Groeten Wouter

Ik heb Excel 2007 maar volgens mij werkt dit ook in de 2003 versie.
Klik op de rand van de rapportage
Er is een optie die 'Gegevens selecteren heet'
Bij 'Gegevensbereik van grafiek staat bv zo iets =Blad1!$A$1:$B$5
Blad1 slaat op het tabblad en $A$1$;B$5 slaat op de range.
Als je de tekst Blad1 veranderd in Blad2 zal de grafiek zich aanpssen aan de waarden die gevonden worden op het tweede tabblad.
Nu is Blad1 de default naam, bij jou staat er dan Week 1! en dat moet je dan vervangen door Week 2!

Laatst bewerkt:
Maar bestaat er niet iets zodat Week 1! automatisch bij het kopieren verandert in Week 2!.
Aangezien het om 52 keer kopieren gaat. En dan 4 keer voor 4 grafieken. Bespaart hoop tijd.

Hoi,

Is het geen idee om het hele tabblad te kopiëren, en dan de naam aan te passen naar de volgende week?

Albatros

Hoi,

Is het geen idee om het hele tabblad te kopiëren, en dan de naam aan te passen naar de volgende week?

Albatros

Als je pas 1 tabblad hebt is dat inderdaad de beste oplossing.
Heb je al 52 tabbladen zou ik niet zo snel weten hoe het ander kan, zeker als er al (veel) data in staat.
Je moet dan even een inschating maken wat mee tijd zou kosten 200 grafieken aanpassen of een tabblad 51 kopieeren en hernoemen, ik vermoed het laatste.

Laatst bewerkt:
Kopieerde eerst alleen de inhoud van het werkblad en plakte deze dan in een nieuwe. Wanneer je het op die manier doet blijft de grafiek naar het vorige werkblad verwijzen.
Later kwam ik er pas achter dat wanneer je het werkblad kopieerde het wel goed ging. Dus dat heb ik maar gedaan. 'Probleempje' dus opgelost! Bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan