• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek laten stoppen aan het eind van de vorige week

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevercat

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo,

Voor mijn werk heb ik een werkboek gemaakt met 53 weken, een totalen blad en 2 grafieken, 1e en 2e half jaar. Dit laatste is alleen cosmetisch voor de leesbaarheid.
Het probleem is dat de grafieken van week 1 t/m week 53 doorlopen over de nullijn. Hierdoor lopen lijnen van de weken die nog niet geweest zijn weer samen naar de nullijn, dit is minder goed leesbaar en is verwarrend. Dit heb ik opgelost door de volgende formule in het totalenblad te gebruiken: =ALS(Week1!$C$31=0;NB();Week1!$C$31). Als er nu nog geen gegevens zijn is de waarde 0 en wordt er #NB in de cel geplaatst. Hierdoor houdt de lijn dus netjes op zodra er een 0 gevonden wordt. Dit laatste vormt nu ook gelijk het probleem zodra er in een week de boel eigenlijk heel goed loopt en de waarde echt 0 is wordt deze waarde dus niet in de grafiek geplaatst, de week wordt als het ware overgeslagen en de lijn gaat rechtstreeks door naar de volgende week zonder dat de lijn naar 0 is geweest, dit geeft dus een vertekend beeld (zie voorbeeld bestand)

Alvast bedankt voor alle hulp.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik gevonden wat ik wilde. Ik heb een cel (P3) met de functie VANDAAG() en daarnaast een cel met de iso berekening van het weeknummer (Q3) vervolgens de formule gewijzigd in: =ALS(1>$Q$3;NB();Week1!$C$31) en dit werkt precies zoals ik wilde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan