• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek maken als waardes ontbreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bolski

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Ik wil een lijngrafiek maken van gemeten waarden. Stel, deze waarden zijn:

dag1 15
dag2 geen meting
dag3 geen meting
dag4 10
dag5 12
dag6 geen meting
dag7 22

etc.

Ik wil de niet ingevulde dagen niet zien in de grafiek, ook niet als 0. Dus de grafiek moet dit tonen:

15
10
12
22

U begrijpt het al. De vraag is: Kan dit, en zo ja hoe?

Selecteer uw tabel, en dan via Data => Filter => Autofilter, en filter alles waar geen metingen zijn er uit. Uw Grafiek zal zichzelf aanpassen aan deze nieuwe situatie.

Luc

Beste Luc,
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik vrees echter dat dit voor mij niet werkt. Ik vermoed dat

hier de oplossing staat.

Laatst bewerkt:
Ik ben blij dat je probleem is opgelost. Ik vermoed echter dat je m'n oplossing niet hebt geprobeerd.

Speelt eigenlijk geen rol hoe je iets bereikt... als het resultaat er maar is

Luc

Het is overigens nog niet opgelost.
Het is namelijk nog iets ingewikkelder. In die grafiek worden meerdere lijnen getoond. En op dag 2 kan de waarde van X weliswaar niet gemeten zijn, van Y is er wel een waarde. Ik zou gewoon graag zien dat de lijn van X gewoon van dag 1 naar dag 3 loopt, als er geen waarde bekend is van dag 2.

Ik merk ook dat de oplossing met NB() niet werkt. Tenminste, niet als ik deze formule =ALS($B3=$AO$2;SOM($J4:$O4);"") vervang door deze
=ALS($B3=$AO$2;SOM($J4:$O4);NB())
Of doe ik iets verkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan