• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek maken met cellen waarin een verwijzing staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anica

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2008
Berichten
21
Hallo,

we voeren behandelingen uit waarbij we veel waardes uitkrijgen. Om deze waardes overzichtelijk weer te geven zodat we vooruitgang kunnen monitoren maken we een excel sheet waarbij per tabblad 1 behandeling wordt weergegeven. Per behandeling worden gemiddelde waardes berekend (zie bijvoorbeeld blad 1, cel C24). De gemiddelde waardes worden automatisch overgenomen in het tabblad Behandeloverzicht 1-10. Verder heb ik een macro opgenomen dat van de gemiddelde waardes van de 1ste 10 behandelingen een grafiek maakt. Dit gaat goed zolang alle 10 de behandelingen gevuld zijn. Zijn echter minder dan 10 behandelingen uitgevoerd, dan wordt de lijn van de grafiek naar 0 getrokken. Volgens mij heeft het te maken met het feit dat er verwijzingen in de cellen staan van het tabblad Behandeloverzicht 1-10. Maak ik immers een grafiek van cellen zonder verwijzing dan heb ik het niet.

Ik heb al geprobeerd om een formule toe te voegen: =ALS('4'!C24>0;'4'!C24;"")
Maar dit werkt niet, waarschijnlijk wordt de cel niet echt leeggemaakt.

Kan iemand mij helpen om de grafiek zo te maken dat de lijnen niet naar 0 worden getrokken bij de eerste 'lege' behandeling?

Bedankt Anica
 

Bijlagen

  • Test behandelingen excel.xlsx
    73 KB · Weergaven: 21
Beste Anica,

Hoe bedoel je dit? Het is toch logisch dat wanneer er bij een behandeling de waarde 0 is dat de lijn in de grafiek ook 0 aangeeft?

M.v.g.
 
Hoi,

het idee is dat er geen 0 in de cel komt te staan maar dat de cel gewoon leeg blijft dus dat de grafiek stopt bij de laatste behandeling die met waardes is gevuld. Zodat de grafiek niet fout geïnterpreteerd wordt.

Groet Anica
 
Helaas... zie bestand voor resultaat...

toch bedankt :)
 

Bijlagen

  • Test behandelingen.xlsx
    91,6 KB · Weergaven: 14
Ik heb maar even een voorbeeldje gemaakt op de manier met NB().
Als je het juist toepast werkt dit wel.

Behandeling 1 t/m 9 heb ik met een indirect formule gedaan, en behandeling 10 heb ik met de simpele formule gedaan.

Wat echter nog mooier zou zijn is werken met een dynamische grafiek. Als je hierop zoekt krijg je zekere enkele hits met tips e.d.
Maar je hebt nu iig iets werkend.
 

Bijlagen

  • Test behandelingen babo.xlsx
    93,2 KB · Weergaven: 25
Sorry, ik geloof dat ik je 1ste tip niet begrepen had. Hartelijk bedankt voor het voorbeeld. Ik zal info zoeken over de dynamische grafiek, iets compleet nieuws voor me (maar dat had je vast al gedacht..,).

Groetjes Anica
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan