• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek maken uit verschillende tabbladen gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoepes

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Bekijk bijlage kamerplanning ortho en chir.xls

Voor mijn stage opdracht wil ik graag een grafiek maken van de bezetting van de kamerplanning.
Ik wil dus de bezetting van iedere afdeling per week in een grafiek maken op een KPI blad.
Ik was eerst begonnen met een veld te maken met alle percentages maar dit kon alleen maar handmatig en dus veel werk. Want ik moet dit voor meerdere bestanden doen.
Is er een manier waarop dit sneller gaat?

In de bijlage bevind zich het bestand.

Groet,
Joey

Ik wil dus de percentages van de verschillende tabbladen op één grafiek in één tabblad krijgen

Laatst bewerkt:
Als iemand me een macro kan schrijven wat de gegevens van alle tabbladen (alleen de cel waarin het percentage staat op ieder tabblad) in een tabel kan zetten op één tabblad. Dan kan ik vanaf hier wel zelf de grafiek maken. Ik weet alleen niet hoe ik de macro schrijf..

Joey,

Je zou misschien de namen van alle tabbladen op een rijtje kunnen zetten onder elkaar.
Stel er staat een naam van een tabblad in cel A4, dan kun je deze formule in B4 typen:
=INDIRECT(A4&"!A1")

het stuk binnen de haakjes kijkt in A4, daar staat in mijn geval "blad2". Dan voegt hij het met het &-teken samen met "!A1". De verwijzing wordt dus blad2!A1. Door de indirect functie wordt er daadwerkelijk op blad2 in A1 gekeken en de waarde wordt getoond in mijn blad1.

Succes!

Johan

Johan,

Bedankt voor je antwoord. Dit klinkt inderdaad precies zoals ik het bedoel.
Alleen werkt de formule niet, volgens mij ontbreekt er nog iets: dit heb ik ingevuld in B4: =INDIRECT(A4&"!E35")
Maar ik geloof dat er na de "!E35" nog een punt komma moet ( ; ) en nog een getal. Ik heb nog nooit met deze functie gewerkt dus ik zie nog ff niet hoe ik het moet doen, ik snap de gedachte erachter wel.
Hij pakt geloof ik die cel A4 en E35 ook niet samen met het &-teken als ik het goed zie, want hij selecteerd alleen dus week 1 maar kijkt niet bij cel E35 op tabblad week 1.

Zou jij hem eens erin kunnen zetten? Ik moet dan van ieder tabblad het gegeven in E35 weergegeven hebben.

Groet,
Joey

Bijlagen

Joey,

Je gebruikt tabbladen met spaties erin. Dan ziet de verwijzing er zo uit: 'week 1'!E35. Die enkele aanhalingstekens moeten we er dus nog bij maken: INDIRECT("'"&A4&"'!E35") -> het eerste deel is een enkele quote tussen dubbele quotes en dan nog een enkele quote voor het uitroepteken. Zo werkt het wel.

Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan