• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek maken van de verandering van 1 cel, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesseH

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2010
ik wil graag de verandering van een cel bijhouden in een grafiek. maar hoe moet ik dat doen. u moet die ene cel zien als een cel waar allerlei waardes worden opgetelt. bijvoorbeeld bij het saldo van een bankrekening. kan iemand mij helpen? ik heb excel 2010

alvast bedankt,
jesse

Dat kun je vm enkel doen als je die waarde telkens wegschrijft naar een hulpkolom.
Deze kan je dan makkelijk in een dynamische grafiek gebruiken.

Cobbe

oke bedankt voor snelle reactie. het klinkt goed maar hoe maak ik die hulpkolom zo dat hij bij iedere verandering het automatisch overschrijft?
jesse

Je kunt het beste andersom werken en de hulpkolom(bv kolomA) invullen, telkens onderaan de bij te tellen waarde ingeven.
Als je nu in B1 =SOM(A:A) zet heb je de totaalwaarde en je kolom met de waarden die dienen voor uw grafiek.
Anders moet het in VBA gebeuren.

Cobbe

maar hoe dan komen de toegevoegde waardes in de grafiek en niet het bijvoorbeeld goeiende saldo toch? met vba ben ik ook bekend trouwens hoe zou dat moeten?

jesse

oke ik snap het, maar wat nu als ik 3 kollomen heb waarvan alle rijen samen opgeteld 1 cel worden. die stap bij elke toevoeging in een kollom verandert en als een nieuw punt in een lijn grafiek moet komen. dan snap ik het niet meer zo goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan