• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek met norm

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimiej

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Heej,
kheb een opdracht om een grafiek te maken met daar een norm op. Dus een lijn die dat aanduidt.
Weet iemand hoe ik de norm op de grafiek moet plaatsen zonder het erop te moeten "tekenen" ?

Thx alvast
xxx

Laatst bewerkt:
Heej,

Huiswerkvragen worden op dit forum niet beantwoord. Lees de voorwaarden er maar op na.
Tip om te stoeien in Excel: Zet de norm in dezelfde tabel neer als de realisatie.

Richard

Heej,

Huiswerkvragen worden op dit forum niet beantwoord. Lees de voorwaarden er maar op na.
Tip om te stoeien in Excel: Zet de norm in dezelfde tabel neer als de realisatie.

Richard

heb ik al geprobeerd, ik geraak er niet aan uit
toch bedankt

Dit is het topic over Huiswerkvragen, mijns insziens heeft dit daar niets mee te maken...

Het is niet van "Dit is mijn probleem, willen jullie het oplossen", ten eerste is dit lid nieuw en ten tweede als je niet weet hoe het moet dan kun je toch vragen hoe het moet zonder dat mensen het voor je gaan doen? Dat is wat hier wordt gedaan, niets mis mee dus...

edit:

Hoe heb je de huidige grafiek laten weergeven? Op basis van gegevens uit een tabel?

Laatst bewerkt:
Dit is het topic over Huiswerkvragen, mijns insziens heeft dit daar niets mee te maken...

Het is niet van "Dit is mijn probleem, willen jullie het oplossen", ten eerste is dit lid nieuw en ten tweede als je niet weet hoe het moet dan kun je toch vragen hoe het moet zonder dat mensen het voor je gaan doen? Dat is wat hier wordt gedaan, niets mis mee dus...

edit:

Hoe heb je de huidige grafiek laten weergeven? Op basis van gegevens uit een tabel?

heej
ja ik heb het laten weergeven op basis van gegevens uit een tabel

Oke, dus zou je gewoon een extra kolom aan die tabel kunnen toevoegen en hierin de bijbehorende norm-getallen kunnen zetten. Dan zou je toch hiermee in dezelfde grafiek een norm-lijn kunnen zetten. Of wil dit helemaal niet?

ik ben er wel vergeten bij te zeggen dat ik een staafdiagram als grafiek heb. De norm krijg ik erbij, maar niet als lijn.

Heb even getest in Excel 2007...

Hier had ik snel 2 tabellen gemaakt, 1 met gegevens en de ander met de norm..

Toen een staafdiagram gemaakt en de gegevens in laten vullen. Vervolgens een nieuwe reeks en hier verscheen ook een staafdiagraam. Toen klikte ik in de grafiek op een van de lijnen rechts en selecteerde daar "Ander type grafiekreeks" en klikte toen lijndiagram aan... Ziet er niet echt uit maar heb goed, ik denk dat jij een andere staafdiagram hebt en anders moet je maar even op die manier de goede diagram selecteren...

Zie bijlage zou ik zeggen...

Bijlagen

thx voor je hulp, dat waardeer ik ten zeerste
ik geraak er eindelijk aan uit! :D
xxx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan