• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek met verticale lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMV

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Berichten
111
Beste allen,

ik heb op dit moment een grafiek ontworpen waardoor in 1 oogopslag duidelijk is tot waar de gegevens voor de grafiek betrouwbaar zijn. Ik heb dit alleen via een omweg gemaakt, twee grafieken over elkaar gezet waardoor de tijdlijn meeschuift (zie voorbeeldbestand).

Als het april is wil ik graag over de maand maart gaan rapporteren, altijd een maand later. In de grafiek wil ik dus een verticale lijn neerzetten waarmee duidelijk wordt dat de opgestelde grafiek gaat over die specifieke periode.

Ik heb al over forums 'gegrasduint' helaas zonder het gewenste resultaat.

Heeft iemand een idee? Kan dit niet anders?


Mark
 

Bijlagen

  • grafiek + progress.xls
    28,5 KB · Weergaven: 238
Hallo

Je kan dit in 1 grafiek doen: de groene balk wordt een staafdiagram, en dan heb je nog 2 lijnen op een tweede verticale as.

Wigi
 
Je zou het kunnen doen zoals in de bijlage :)

Succes ermee!! Greetz Bart
 

Bijlagen

  • helpmij.xls
    18,5 KB · Weergaven: 758
Bedankt voor jullie reacties, ik ga er wat moois van maken!




Een zonnig weekend!


Mark
 
Hoe kan ik tussen twee weergaves kiezen. Ik snap niet hoe je dit gedaan hebt Cloosen.


Zou je me dit kunnen uitleggen, ik heb hem nu als aangepaste grafiek. Maar hoe kan ik dit in de toekomst zelf maken?


Gr Mark
 
Zet alle gegevensreeksen op de grafiek, zelfde grafiektype.

Dan, via een rechtermuisklik op de juiste reeksen, zet die op de 2de (rechter) verticale as.

Ten slotte, wijzig die gegevensreeksen die een lijn moeten in grafiektype "lijn".

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan