• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek omzet vorig jaar / dit jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne0

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Hallo,

Ik heb een fictief bestand gemaakt. Kan iemand mij vertellen hoe ik hier een grafiek van maak, waarbij je ziet per medewerker wat er dit jaar per maand is omgezet in vergelijking met vorig jaar?

Groetjes,
Yvonne

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het beste kun je op basis van ruwe data een draaitabel en -grafiek maken.

Bijlagen

Hoi Jan Karel, ik probeer het nu zelf voor elkaar te krijgen hoe jij het hebt gedaan, maar het lukt me niet ...

Kun je het mij in korte stappen uitleggen... misschien?

Ik heb nu de blauwe tabel in jouw document aangepast met de naam van de medewerkers en de juiste bedragen, maar dan krijg ik nog niet die grafiek niet geupdate ...

Groetjes,
Yvonne

Klik in de draaitabel, klik op Opties tabje, klik op Draaigrafiek maken. Kies het juiste type.

Ik werk op een MAC en kan de optie DRAAIGRAFIEK helaas nog niet vinden ...

Daarom is het vermelden van je Excel versie altijd handig. Als je ECHT moet werken, dan is Excel op een Mac niet zo'n heel goed idee :-) Ik heb wel eens gehoord:

Apple = dure toys voor managers.
Windows = Goed gereedschap voor werkpaarden.
Ik heb geen Mac, dus ik weet niet waar het zit. Als het lijkt op Excel 2003 dan moet er ergens een toolbar zijn met knopjes die alleen voor draaitabellen gelden en daarop staat er eentje om een draaitabelgrafiek te maken die bij de draaitabel hoort.

Ik snap je opmerking helemaal ;-)
Het is inderdaad zo onprettig werken, die office programma's op de Mac.
Maar ik werk bij een grafisch bureau, dus vandaar dat we al die MAC's hebben ... :-/

Ik zal voortaan ook de versie erbij vermelden. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan