Grafiek op een bepaalde plaats in werkblad zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verberkmoes

Verenigingslid
Lid geworden
26 feb 2002
Berichten
55
Goedemiddag,
Ik kopieer een grafiek van het ene werkblad naar een andere werkblad "new"

Daarna positioneer ik de grafiek in het nieuwe blad met de instructies: Sheets("new").ChartObjects(1).Left = 214

Het probleem is dat de plaats van de grafiek soms niet precies klopt, in het bijzonder met PC's die in Japan gebruikt worden.
Een van de dingen waar ik nog niet achter ben is wat de bovengenoemde instructie precies doet. Wat betekent het getal 214?

Is dit een aftstand tot de linkerkant van het papier, tot de linkermarge of iets anders?
Wat is de grootheid van het getal 214 (het is in ieder geval geen mm)?

Is er een betere manier om de grafiek horizontaal en vertikaal t.o.v. de marges te positioneren?

Een tweede vraag is de volgende:
Nu wordt de grafiek gekopieerd met de instructie:

Sheets("Template_Time").Select
ActiveSheet.ChartObjects("Chart 1").Activate
ActiveChart.ChartArea.Select
ActiveChart.ChartArea.Copy
Range("A1").Activate
Sheets("new").Select
Range("D4").Select
ActiveSheet.Paste

Deze instructie is omslachtig en loopt via het klembord (maar werkt op zich goed en kan wel 100 keer herhaald worden in een loop).
Is er een kortere instructie te bedenken die lieftst niet via het klembord loopt (i.v.m de snelheid)?

Alvast hartelijk dank voor een advies.

Met vriendelijke groet,
Bert Verberkmoes
 
Je kunt

chartobjects.duplicate gebruiken, maar geen idee of dat ook niet intern het kladblok aanroept.

De 214 is het aantal punten naar rechts vanaf de linkerkant van kolom 'A'. Normaalgesproken zou dat goed moeten gaan onafhankelijk van de taal, tenzij de japanse versie van rechts naar links werkt oid (wilde gok). De marge wordt gerekend links van de linkerkant van kolom A, maar zit niet in de 214
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan