• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek printen obv celwaarde (macro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjoeZty

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Hallo,

Ik heb een eenvoudig probleem voor jullie, maar een hoofdbreker voor mij.
Ben niet echt een held in VBA code...:shocked:

Ik heb een voorbeeld bestand bijgevoegd.
Het zijn prestatiegrafieken waarin een weekdoel teruggerekend worden naar een dagdoel.
De voortgang wordt per dag gevolgd en de grafiek uitgeprint als de prestatie achterloopt.

Dit is handwerk en dit moet eenvoudig mee kunnen lopen in een grotere macro.

Graag jullie hulp!:thumb:

BVD en groeten,
DjoeZty

Bijlagen

Ik krijg altijd hoofdbrekers van half gestelde vragen. Dat je grote macro's hebt geloof ik direct.

Code:
Sub VenA()
  For Each it In ActiveSheet.ChartObjects
    it.Chart.PrintPreview
  Next it
End Sub

Ik krijg altijd hoofdbrekers van half gestelde vragen. Dat je grote macro's hebt geloof ik direct.

Code:
Sub VenA()
  For Each it In ActiveSheet.ChartObjects
    it.Chart.PrintPreview
  Next it
End Sub

In het voorbeeld wordt het toch duidelijk?

Ik lees vaak dat een voorbeeld bestand altijd veel duidelijker is, maar ontbreekt. Hier zit het voorbeeld er gewoon bij.

1. Een tabel met x en y waarde bepaalt of een celwaarde OK of NOK wordt.
2. Via een macro loop obv celwaarde grafiek 1 printen of doorgaan naar grafiek 2.

Als ik zie wat jullie allemaal programmeren, moet dit niet heel moeilijk zijn.

Ik hoor het graag.

Mvg.
DjoeZty

Het quoten is niet nodig

Misschien dat het voor jou duidelijk is maar ik kan geen tabel vinden in het genoemde bereik in vraag 1
Vraag 1: Hoe lees ik uit tabel C31:M36 voor lijn 1 af, wat het cumulatieve dagdoel is? Ofwel: hoe lees ik voor "do" in week 5, 80 af, en geef dit weer in cel J46? Waarom moet het in J46 weergegeven worden? In J46 staat 50.

Onderschat het programmeren niet en zeker niet als er ook nog een interpretatie gemaakt moet worden van wat eigenlijk de bedoeling is. De grote macro kan ook van belang zijn.

Excuus

Excuus, voor mijn late reactie. Ik had geen vrij Internet beschikbaar.

Het bereik is verschoven omdat ik enkele regels had tussengevoegd...:o
Het moet zijn:
Vraag 1: Hoe lees ik uit tabel C35:M40 voor lijn 1 af, wat het cumulatieve dagdoel is? Ofwel: hoe lees ik voor "do" in week 5, 80 af, en geef dit weer in cel J50?

Dit is mij ook gelukt via index-vergelijken formules, maar dat was puur geluk...

Als J50 dan NOK is, dan moet de grafiek 1 geprint worden.
Zoniet, dan afhankelijk van de waarde in J51 daarna grafiek 2 printen
Enz. voor in totaal 10 grafieken.

Ik zoek dus een while loop oid

MVG,DjoeZty

Plaats eens een voorbeeldbestand met wat meer variatie en ook de formule(s). Het bericht is inmiddels 211 keer bekeken en dus ben ik blijkbaar niet de enige die het niet begrijpt.

Misschien.
Code:
Sub hsv()
Dim cl As Range,y as long
For Each cl In Range("L50:L59")
 y = y +1
  If cl = "nok -> PRINTEN" Then ActiveSheet.ChartObjects(y).Chart.PrintOut
 Next cl
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.