• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek selecteren via Dropdown list

Status
Niet open voor verdere reacties.

PBoekee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2012
Goedendag,

vanuit een sheet waarin meerdere activiteiten ( 5 ) worden gemeten wil ik graag de bijbehorende grafieken laten zien.
Nu is het maken van de grafieken niet het probleem, ze staan alle 5 naast en onder elkaar op eenzelfde sheet in excel
Echter, ik wil graag een soort dropdown list maken aan de hand waarvan de grafiek wordt vertoond.
Dus stel dat er gekozen wordt voor Activiteit A, dat dan alleen de grafiek van die activiteit te zien is en de andere 4 niet.
Als er gekozen wordt voor Activiteit B, wordt die grafiek getoond, etc.

Hebben jullie hier evt. ervaring mee?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Pieter Boekee

Laatst bewerkt:
Met een xls voorbeeldbestandje wordt het een stukje eenvoudiger om tot oplossing te komen.

Bedankt voor je reactie.

Ik snap inderdaad de opzet. Ik hoop alleen dat dit werkt, mede omdat de layout van de grafiek niet voor alle 5 gelijk is.

Beste PBoekee,

Ik weet niet hoever je hiermee bent, maar had even tijd over van het weekend dus ben even gaat spelen met Excel ter aanleiding van jouw vraag.

Hierbij dus een opzetje speciaal voor jou :D

Bijlagen

Beste Spaarie,

hartelijk dank voor je reactie en voor het "opzetje" :-)
Het ziet er goed uit!

Nogmaals dank!

Groeten
Pieter

Graag gedaan.

Ik hoop dat het een beetje helder is wat ik gedaan heb, maar voor als dat niet is nog een korte omschrijving.

Ik heb een 2 keuzelijsten met gegevensvalidatie gemaakt. De 1e komt van kolom A en de 2e wordt bepaald met =INDIRECT wat je bij de 1e aangeeft.
Vervolgens laat ik per maand de gegevens ophalen met een SOMPRODUCT formule als de voorwaardes voldoen van de 2 keuzelijsten. De uitkomst kan zijn een getal of percentage.
Dan zie je in de kolom ernaast een ALS formule. Dat als de uitkomst van de SOMPRODUCT 1 is of kleiner dan vermenigvuldigt hij deze met 100 (de percentages) zo niet, dat blijft ie hetzelfde (getal). Deze kolom is dan ook de gegevensselectie van de grafiek.

Heb je hier nog vragen over, probeer ik ze te beantwoorden.

Zou je tevens de vraag als opgelost willen zetten? Mits je niet tevreden bent... ;)

Succes!

ok, doe ik.

Misschien zou het een optie zijn dat Microsoft de optie toevoegt om de grafieken een naam te geven.
Vervolgens zijn je dan via een 'list' misschien die namen in een Drop Down kunnen zetten en zo de geselecteerde grafiek tonen.
Maar zolang ze dat niet doen, is dit een heel goed alternatief :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan