• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek titel excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
ik heb geweten hoe dit moet, maar hoe kan je nu weer een titel van een grafiek in excel laten afhangen van een cel..
ik dacht dati k gewoon in het vak vn de titel moest staan, en dan = en een cel aanklikken.. dit lukt niet, ook gewoon de cel aanvinken gaat niet.. is dit afhankelijk van de excel versie misschien?

hey,
Je meot de grafiektitel meenemen in je gegevensbereik, hiermee komtie als titel ;)

weet ik.. maar er is nog een andere manier.. dit is vooral belangrijk als de "titel" zich op een ander werkblad bevindt ofzo.. ik zoek de andere manier voor de titel te linken aan een cel (na dat de grafiek gemaakt is)

weet ik.. maar er is nog een andere manier.. dit is vooral belangrijk als de "titel" zich op een ander werkblad bevindt ofzo.. ik zoek de andere manier voor de titel te linken aan een cel (na dat de grafiek gemaakt is)

je kan deze cel selecteren door naar het andere werkblad te gaan en deze cel er in te kopieren, verder zou ik niet een manier daarvoor weten.

je kan deze cel selecteren door naar het andere werkblad te gaan en deze cel er in te kopieren, verder zou ik niet een manier daarvoor weten.

die andere manier is er ;-) ik heb ze geweten.. maar begin nu te vermoeden dat het niet lukt met mijn versie van excel (2002). ik sta in het vak van de titel, en klik dan een cel aan.. (of via = en dan een cel aanklikken), dit is de manier waarop het normaal zou moeten lukken, maar niet met excel 2002 blijkbaar..

kan iemand mij dit bevestigen?

selecteer de grafiektitel, klik dan met de muis in de formulebalk en vul in =
ga dan naar de cel waarin je de tiel hebt staan. Dit kan op een ander tabblad zijn.

edit: Je moet dus niet IN de grafiektitel staan, maar het object selecteren.

Richard

Laatst bewerkt:
Volgens mij kon dit ook al in Excel 2000, dus waarom niet in 2002?
Weet je zeker dat je het object Grafiektitel had geselecteerd, en niet dat je al in de tekst van de grafiektitel stond?

Richard

Bedankt voor deze oplossing. Ik had ze ooit al gebruikt, maar was vergeten hoe ze moest aangesproken worden.

Bijkomend wou ik de titel laten voorafgaan door tekst, en daarna gevolgd door de inhoud van een cel.
Iemand hiervoor een oplossing?

Code:
="Tekst" & " " & A1(of andere cel)

Mvg

Rudi

Probeer de functie samenvoegen/concatenate (of zo, in het engels). die doet in principe hetzelfde als het &-teken
Of controleer nog een keer of je alle aanhalingstekens wel goed hebt staan

Laatst bewerkt:
selecteer de grafiektitel, klik dan met de muis in de formulebalk en vul in =
ga dan naar de cel waarin je de tiel hebt staan. Dit kan op een ander tabblad zijn.
edit: Je moet dus niet IN de grafiektitel staan, maar het object selecteren.

prachtig! dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan