• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek van extra gewerkte uren per dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWetering

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Dag,

Ik heb een lijst in Excel, met in kolom A de datums van januari t/m september.
In kolom B heb ik de starttijden van de extra gewerkte uren en in kolom C de eindtijd van deze extra gewerkte uren.
Bijvoorbeeld start 17:30 en eind 18:20;
vervolgens weer start om 19:10 en eind om 20:30.

Nu is een tabel altijd lastig te lezen, zeker in één oogopslag.
Daarom wil ik graag een grafiek, met op de X-as de tijd van 17:00 uur t/m 8:00 uur (volgende dag).
De Y-as bevat dan de datums, zodat per datum op de horizontale lijn in de grafiek zichtbaar is wanneer er gewerkt is.
Maar dit lukt mij niet, vandaar de hulpvraag.

Groeten,

Jan

Laatst bewerkt:
Het zou helpen als je je Excel-document hier upload, zodat wij hem kunnen bekijken/aanpassen.

Ik heb geprobeerd om het document te uploaden, maar krijg de melding "upload failed".
Dit bij een bestand van 52.5 KB.
Suggesies?

Het is niet helemaal wat je gevraagd hebt maar ik ben persoonlijk toch wel tevreden over het bereikte resultaat.
Met behulp van 2 extra kolommen (C en F) ben ik tot deze dynamische grafiek gekomen.

Bijlagen

Het ziet er inderdaad erg dynamisch uit, echter was het meer mijn bedoeling om een simpele grafiek te krijgen, met op de Y-as de datum en op de a-as de momenten dat er extra gewerkt werd. Dit op één regel, zodat in één oogopslag te zien is of er veel gewerkt is en op welke momenten er eigenelijk altijd gewerkt wordt.
Is dit mogelijk?

Groeten,

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan