• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek van herhaalde meetgegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Ik ben bezig met metingen. Ik maak steeds een blok van 3 kolommen en 6 rijen aan in exel. Deze lijst breidt zich nog steeds uit door deze bloken te kopieeren en 3 rijen onder het vorige blok te kopieeren en dan met nieuwe meetgegevens te vullen . Hoe kan ik een grafiek maken van het verloop van elk meetpunt, dus van bijvoorbeeld alle meetwaardes van kolom 1, rij 1 uit alle blokken ? Is het ook mogelijk dat de grafiekfunctie ook nog werkt na het toevoegen van extra blokken met gegevens ?

Als je een voorbeeldbestandje plaatst met daarin aangegeven wat je wilt krijg je sneller een (juist) antwoord.

Niels

Niels heeft uiteraard gelijk wat betreft het voorbeeldbestand, maar ik had nog iets liggen wat mits een paar aanpassingen kon dienen als voorbeeld in dit geval:

Bijlagen

Bedankt WHER,

Ik wist niet (goed) hoe ik mijn bestand als voorbeeld bij kon voegen, maar je hebt mijn bedoeling exact gesnapt ! Je voorbeeld is precies wat ik zoek. Alleen begrijp ik als exel-leek niet goed hoe je dit geprogrammeerd hebt. Ik zie dat je (boven de grafiek) een extra tabel met de betreffende 1e waardes van elk blok, etc hebt gemaakt. Is dat nodig (ivm overzichtbaarheid) of is dat ter illustratie ? Blijkbaar kan de tabel/grafiek ook uitgebreid worden gezien de opmerking die onder de grafiek staat, maar hoe krijg je dat voor elkaar.

Echt heel hartelijk bedankt alvast !

De tabel boven de grafiek is niet ter illustratie, maar essentieel om de grafiek te maken.
De gegevens zoals ze in de blokken worden gepresenteerd zijn niet geschikt om de gevraagde grafiek van te maken, vandaar deze tussenstap.
De uitbreidbaarheid is gebaseerd op het gebruik van "dynamische genaamde bereiken", zie ctrl+F3 voor een lijst, het belangrijkste hierbij is het bereik genaamd "een", de anderen hangen hiermee samen. Deze genaamde bereiken worden ook gebruikt in de grafiek als "waarden". Indien je hiermee niet vertrouwd bent, zit er niets anders op dan je er in te verdiepen, zoniet blijft deze constructie moeilijk begrijpbaar.

Bedankt WHER,

Ik kan met deze informatie verder en ga me verdiepen in die bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan