• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek van incomplete gegevens reeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferry1979

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Ik heb een reeks getallen (2500 stuks) in colum A staan.
Daar kan ik eenvoudig een grafiekje van laten plotten.
Nu bereken ik om de 100 getallen het gemiddelde in Colum B. Ik krijg daar dus 25 waarden.

Nu wil ik colum B ook plotten in dezelfde grafiek, en wel zo dat de de 25 punten met elkaar verbonden worden.
Ook moeten de posities overeen komen; dus het eerste getal van colum B heeft dezelfde X waarde als het 100-ste getal van colum A, X van B2 = X van A200, etc ...

Weet iemand hier een oplossing voor?
Weet misschien iemand hoe ik uberhaupt een grafiekje kan plotten van colum B? Dit lukt mij niet omdat colum B lege cellen bevat.

Groeten,
Ferry

Als dit tijdelijk is heb ik wel een snelle oplossing voor jou:

- Selecteer kolom B.
- Ga naar menu Bewerken->Ga naar
- Klik op Speciaal
- Kies Lege waarden
- Rechtermuisknop op een geselecteerde lege cel
- Kies Verwijderen
- Kies Cellen naar boven verplaatsen

De lege spaties zijn nu uit kolom B.
Als die 2500 getallen veel wisselend zijn dan moet er vast ook wel een andere mogelijkheid zijn maar die kan ik op dit moment niet 123 bedenken.

De groeten,
Mark

Mark,
Bedankt voor je reactie.
Ik kende deze optie nog niet. Hij werkt goed.

Helaas is het dan nog niet mogelijk om de X-waarden synchroom te houden.

Moet je de x-waarden die erbij horen gewoon handmatig ernaast zetten (dat wil nog redelijk bij 25 getallen :p).

De groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan