• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek vanuit drop down (engelstalige versie excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
celopmaak staat op number.
hij moet "no value" geven indien C37 0 is of kleiner als 0 (dat laatste komt in principe nooit voor).

Als ik een formule gebruik AND(C37<=0) krijg ik als resultaat FALSE. Dit zou betekenen dat excel de waarde op een of andere manier groter ziet als 0.

laten we bij het begin beginnen:
=SUMIF('Master Data History Week'!AK:AK;Chart!Q37;'Master Data History Week'!AM:AM) --> deze gebruik ik om de totaalwaarde van de week te berekenen. Deze cel is nu nog niet aanwezig in mijn masterdata. Elke vrijdag wordt de data erbij geplakt en dan komt hier pas een waarde. Tot die tijd staat er dus 0.

=IF($A$1="actual litres";ROUNDUP(R37;0);)&IF($A$1="turnover in czk";ROUNDUP(S37;0);)&IF($A$1="litres at 10%";ROUNDUP(T37;0);) --> deze gebruik ik om de gegevens vanuit mijn berekende data te halen voor mijn drop down (dynamische grafiek). Roundup gebruik ik hier omdat ik anders ontzettend veel getallen achter de komma krijg ook als ik de celeigenschap afrond op 2 achter de komma.

en dan wil ik dus de IF functie voor als de waarde 0 is dat hij deze niet laat zien, zodat de grafiek niet ineens naar beneden stort en op de nullijn verder gaat.

Ergens moet het fout gaan waardoor excel de waarde aanziet voor groter als 0 maar ik zie niet waar.....

iemand die het nog kan volgen? :shocked:

Aangezien Roundup naar boven afrond(weg van nul) zou ik eens proberen dit te vervangen door Integer(Eng. INT) of Afronden
.Naar.Beneden(Eng ROUNDDOWN) dat afrond richting nul.
Misschien dat dit een oplossing biedt.

Mvg

Rudi

ben er nog steeds niet uit, ook met rounddown of iets dergelijks niet, dus heb besloten dat het eenvoudiger is om gewoon het bereik elke week met 1 cel aan te passen. uiteindelijk is dat een kwestie van een paar seconden......

echter, mocht iemand de oplossing weten, dan hoor ik het graag.... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan