• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek voorraadverloop

Status
Niet open voor verdere reacties.

barbaar

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Hoi allemaal.

Ik heb een vraagje met het implementeren van een grafiek. Ik wil namelijk het voorraad verloop van de objecten weergeven. Bij elke wijziging in de voorraad (inkoop of verkoop) wil ik graag dat dit zichtbaar wordt in de grafiek. De bedoeling is dus een verloop per tijdseenheid van de voorraad per product.

Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast super bedankt:thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Barbaar,

Ten opzichte van wat wil je de voorraadverloop weergeven?
Hoe de voorraad per periode is?

Barbaar,

Ten opzichte van wat wil je de voorraadverloop weergeven?
Hoe de voorraad per periode is?

t.o.v. tijd. Het idee is dat je op de x as de tijd ziet in datum met als lijn de hoeveelheid van een object. De y as geeft de hoeveelheden van waarden weer waar tussen geschommeld wordt. Er is niet echt een einddatum, van mij mag de grafiek gewoon een jaar doorlopen. Hopelijk ben ik een beetje duidelijk ben. :o

Wat jij op dit moment hebt gedaan met die buttons, daar een lijst van maken over alle inkopen en verkopen. Dit zelfde moet je doen voor de voorraad. Je moet dus in een nieuw werkblad een beginvoorraad op een datum aangeven, en dan door middel van de eerst volgende afboeking in de cel daaronder datgeen wat er afgeboekt wordt noteren en wat er dan overblijft. En als er ingeboekt wordt komt het erbij op. aan de hand daarvan zou je een grafiek kunnen maken..
Ik zie anders geen automatische voorraadlijst...

Wat jij op dit moment hebt gedaan met die buttons, daar een lijst van maken over alle inkopen en verkopen. Dit zelfde moet je doen voor de voorraad. Je moet dus in een nieuw werkblad een beginvoorraad op een datum aangeven, en dan door middel van de eerst volgende afboeking in de cel daaronder datgeen wat er afgeboekt wordt noteren en wat er dan overblijft. En als er ingeboekt wordt komt het erbij op. aan de hand daarvan zou je een grafiek kunnen maken..
Ik zie anders geen automatische voorraadlijst...

Zo had ik het nog niet bekeken. Ik ga eens kijken wat ik daarmee kan doen, thnx :)

Het nadeel is dat als ik dit in die lijst neerzet, dat er dan alleen positieve getallen bijkomen. Als hier een grafiek van gemaakt wordt, wordt het dus alleen een stijgende lijn. Is het via vba mogelijk om het kopieëren naar de cel ook om te zetten in een negatief en zo ja, hoe?

Bijlagen

Ga zo even voor je kijken maar wil je een totale voorraad of een voorraad per productsoort?

Als je in de tabel vooraadverloop 2 rijen erachter maakt. 1 waarin komt te staan of het verkoop of inkoop is(dit lijkt me toch mogelijk via de button) en één waarbij je de voorraad te zien krijgt... in die cel kan je dan zeggen dat als het voldoet aan verkoop dat het eraf moet en als het voldoet aan inkoop dat het er dan bij moet.
Dus in die laatste cel komt dan gewoon een formule...

Er kan idd een cumultatief overzicht gemaakt worden. Het eerste rijtje maken is niet heel moeilijk, maar met de 2e kom ik toch een beetje in de knoei. Mijn vba code is niet helemaal goed, maar weet ook niet precies hoe ik het eruit kan slopen. Ik probeer de nieuwe voorraad te kopieëren met de volgende code:
Code:
If Application.WorksheetFunction.CountA(Range("A4")) = Banaan Then
    .Cells(LR, 5) = Sheets("Voorraad + invoer").Cells(11, 2)
If Application.WorksheetFunction.CountA(Range("A4")) = Sinaasappel Then
    .Cells(LR, 5) = Sheets("Voorraad + invoer").Cells(12, 2)
If Application.WorksheetFunction.CountA(Range("A4")) = Kiwi Then
    .Cells(LR, 5) = Sheets("Voorraad + invoer").Cells(13, 2)
End If
End If
End If
Deze werkt echter helaas niet. In de bijlage zal het volledige bestand te vinden zijn met de hele code. Hij schakelt na het lezen van de If naar End If.

Ook een oplossing met excel forumule kreeg ik niet voor elkaar. Ik kon de engelse cum.sum niet vinden verder :o dus daar kon ik niet mee aan de slag.

Enig idee hoe de code aangepast moet worden zodat deze werkt?

Nog even antwoord op je vorige vraag:

Ik wil graag een voorraad per productsoort :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan