• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek-vraag excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieke1985

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Hallo allemaal,

Ik heb 2 vragen over grafieken in Excel.
Zie bijgevoegd spreadsheet.

Vraag 1:
Ik heb nu 1 grafiek gemaakt voor 15 augustus t/m 21 augustus. Nu wil ik per week een grafiek.
Dit krijg ik wel voor elkaar om het bestaande grafiek te kopiëren en dan de brongegevens aan te passen maar ik hoop dat hier een simpelere manier voor is.

Vraag 2:
Ik wil graag van 4 t/m 7 een balk achter de lijn. Ik heb nu een rechthoek als voorbeeld erin gezet; maar ik wil deze balk dus achter de lijn.

Wie kan mij daarmee helpen?

Bedankt.Bekijk bijlage 137377

Bedankt; de balk zit er nu inderdaad achter maar ben m'n gegevens tabel kwijt...en dus ook het overzicht....helaas.
Ik had eigenlijk het idee dat het iets heel simpels was maar ik zie dat je allerlei formules/verwijzingen hebt toegepast...

Nog andere ideeën?

Ga op de grafieklijn staan dan rechter muis toets en dan 'voeg labels toe'
En je getalletjes zijn weer te zien.

De grafiek wordt steeds gemaakt van cellen B2:AC7
Dmv de knop op de grafiek veranderd het Weeknummer in Blad 2 cel A2
Daardoor worden de juiste gegevens opgehaald uit de tabel er onder, door een zoekfunctie en een verschuiving.

Ik denk niet dat het veel eenvoudiger kan.

Ga op de grafieklijn staan dan rechter muis toets en dan 'voeg labels toe'
En je getalletjes zijn weer te zien.

Ok bedankt!

De grafiek wordt steeds gemaakt van cellen B2:AC7
Dmv de knop op de grafiek veranderd het Weeknummer in Blad 2 cel A2
Daardoor worden de juiste gegevens opgehaald uit de tabel er onder, door een zoekfunctie en een verschuiving.

Dit begrijp ik niet helemaal (sorry, ben een leek)
Ik denk niet dat het veel eenvoudiger kan.

Al je gegevens staan in regel 9 en lager.
De grafiek wordt altijd gemaakt van de getallen in regel 4 tm 7

Regel 3, 5, 6 en 7 staan vaste waarden.
Regel 5 en 6 zorgen voor de groene achtergrond en regel 7 voor de rode streep.

Dmv het getal (weeknr) in A2 worden regel 2 en 5 gevuld met de juiste week waardes.

bv Stel in cel A2 staat: 36

Dan zorgen de formules in regel 2 en 5 ervoor dat de waardes uit regel 21 en 23 daar komen te staan.

Staat er in A2 43 dan wordt regel 2 en 5 gevuld met de waarden uit regel 49 en 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan