• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek x-as weergave per dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

the10us

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Beste exceldeskundigen,

Ik ben al enige tijd aan het stoeien om de weergave van een grafiek op de x-as per dag weer te geven. Ik heb per dag temperatuurwaarden per 5 minuten, die ik graag grafisch weer wil geven. Als ik een standaard grafiek maak, dan pakt hij als het ware 'willekeurige' waarden voor de x-as. Maar eigenlijk wil ik op de x-as alleen de datum hebben (éénmalig, niet herhalend), eventueel gescheiden door een verticale streep.

Bijgevoegd bestand is een korte selectie uit een meetserie. Grafiek 1 is de weergave als je een standaard grafiek maakt, grafiek 2 is de weergave als ik alleen dagen op de x-as zet. Maar nu komen ze nog meerdere keren voor.

Wie weet de oplossing?

Alvast hartelijk dank!

Bijlagen

hoi the10us

as opmaken (rechter muisknop in op de as klikken)

zet aantal categorieën tussen maatstreeplabels op 288

groet sylvester

Thanx, dankzij deze reacties is mijn probleem opgelost!

Graag zou ik nu ook nog enkele verticale rasterlijnen in de grafiek hebben, die de dagen aangeven.
Als ik rasterlijnen selecteer, dan geeft ie alles weer waar een waarde voor is; de grafiek wordt dan zwart.

Is het mogelijk om een 'afscheiding' tussen de dagen te krijgen?

Nogmaals dank!

zet ook "aantal categorieën tussen maatstreepjes" op 288

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan