• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek zonder de nulwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernie6

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Beste

ik heb een bestand met gegevens; eerste kolom is de datum, 2e is de waarde en derde is een percentage; in de grafiek wordt dit weergegeven; nu zou ik graag hebben dat de nulwaarden niet opgenomen worden in de grafiek; daar het steeds over andere gegevens gaat, beginnen de gegevens niet altijd op dezelfde datum, vandaar dat er dan nulwaarden staan bovenaan (begindatum) en onderaan (datum tot einde 2020); kan ik verhinderen dat deze nulwaarden opgenomen worden in de grafiek zoals u kan zien?

beste dank

Bijlagen

Kwestie van de nullen weghalen toch? Zodra je een waarde invult in een grafiek, wordt die gebruikt. Het zal de grafiek een worst wezen of er 120 staat, of 0. :).

Gegevens selecteren -> Verborgen en lege cellen -> #N/B functie aanvinken

beste octafish, de bedoeling is om het proces volledig automatisch te laten verlopen zonder ingreep in de grafiek
beste jveer, als ik de gegevens selecteer dan zie ik nergens de optie 'verborgen en lege cellen' staan

Rechtermuisknop op de grafiek en dan gegevens selecteren

beste jveer

als ik rechtsklik op de grafiek en de gegevens selecteer en dan ga naar verborgen en lege cellen, dan krijg ik slechts 3 opties:
lege cellen weergeven als
openingen
nul
gegevenspunten verbinden met lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan