• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
wie kan mij aub tips geven voor het maken van gewoon een simpele lijntjesgrafiek.mijn gegevens komen niet terug in de grafiek en bij de grafiek staan allemaal grijze lijntjes bovenaan.het is heel belangrijk voor mij.wie kan mij aub helpen?
alvast hartstikke bedankt,m.heinis

Als je een beetje meer informatie geeft, dan is het makkelijker om een zinnig antwoord te geven.
Hoe zien je gegevens eruit? Welke gegevens moeten langs welke as, hoeveel reeksen enz.

Binnegekomen als misbruikmelding:

heinis
ik wil een grafiek maken ivm de suikerziekte van mijn dochter.de dagen,de datum en de bloedwaarden wil ik hierin verwerkt hebben.waar zet ik de dagen ende waarden?
Graag volgende keer "reageer op bericht" gebruiken

Ik weet niet veel af van de waarden die je meet maar misschien heb je hier iets aan?

Dit is heel simpel met een paar drukken op de knop te maken... Als dit is wat je bedoelt dan kan ik dat hier zeer makkelijk uitleggen...

Of zip anders het xls bestand even en post het hier...

Groeten,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bbeste bert,dit ziet er inderdaad simpel uit,maar als ik dit doe staan er alleen grijze regels,en staan er andere waarden als die ik ingevoerd heb.staat er ergens iets verkeerd ingesteld?

Ik zal de goede volgorde hier even op een rijtje zetten:

Maak de tabel zoals ik hem had, met de data in kolom a en de gegevens in kolom b.

Selecteer alles, dus ook de omschrijvingen. Druk op de grafiek-knop. Kies voor Lijn-grafieken en kies daarvan de allereerste grafieksoort. klik volgende, en daarna nogmaals volgende. Grafiektitels aanpassen. Weer op volgende, en de plaats waar de grafiek moet komen instellen, ik vind een apart blad meestal het mooist maar ingesloten in het gegevens-blad kan ook... Klik op voltooien en voila!

Hopelijk ben je hier mee opweg geholpen...

beste bert,ik ga het meteen weer proberen en weer bedankt.je hoort het nog zeker hoe het afloopt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan