• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marloes1998

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Berichten
85
Ik wil een grafiek produceren waarbij de productie van 3 units middels een validatie in een grafiek wordt weergegeven.
Dus wanneer ik in de validatietabel product A aanklikt moet er een grafiek worden weergegeven met alleen gegevens van prodct. Wordt product B aangeklikt, dan worden de alleen de gegevens in de grafiek van product B weergegeven, enz.

Hoe kan ik dit realiseren?:eek:
 
Marloes,

Als eerste denk ik aan Verschuiving. Maar dat is misschien niet de juiste weg, het hangt namelijk af hou jouw bestand opgebouwd is.

Dus : Heb je een voorbeeld bestandje ???
 
Marloes,

het zou ook kunnen met een draaigrafiek, maar zoals gelens al aangeeft:
een voorbeeldbestand geeft ons wat meer houvast.
 
In de bijlage is een voorbeeld opgenomen.Bekijk bijlage Grafiek.xls.

Ik wil graag bereiken, op het moment dat ik in de cel C22 kies voor product B i.p.v. product A, dat dezelfde grafiek wordt getoond als voor product A.

Is dit mogelijk?:d
 
Marloes,

Ik heb een paar dingen gewijzigd. Dit betreft oa de kolom periode voor product B. Heeft geen toegevoegde waarde.
Op tab Parameter heb ik de gegevens geplaatst voor de grafiek.
Aan de hand van de selectie in Blad1 worden hier de gegevens voor de grafiek verzameld.
 

Bijlagen

  • Grafiek-1 GL.xls
    22 KB · Weergaven: 26
Dank je wel.

Ik ben niet volledig bekend met de formule verschuiving, maar de oplossing is wat ik zocht.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan