• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafieken aanpassen met nieuwe invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Astrid2002

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2002
Als ik een grafiek maak bij de gegevens uit bijv. A1 t/m A20 en ik voer nieuwe informatie in bij A1 dan verspringen de brongegevens in mijn grafiek automatisch naar A2 t/m A21. Dit wil ik dus niet, wil steeds in de grafiek de gegevens van A1 t/m A20 zien, dus steeds de nieuwste invoer. Hoe moet ik dit doen?

Groetjes Astrid

Hoi, $A1/$A20, werkt dit niet?

Groetjes

P.S. anders $A$1:$A$20

$A$1:$A$20
Bovenstaande heb ik in mijn brongegevens staan.Als ik nu nieuwe gegevens invoer bij A1 verandert bovenstaande automatisch in
$A$2:$A$21

invoer op welke wijze?

Op welke wijze voer je nieuwe gegevens in; door een regel in te voegen?

Groet,
Arno.

Ja klopt, ik voer nieuwe regel in. Dus grafiekje blijft ongewijzigd van mijn 'oude' gegevens, maar ik wil dus graag dat hij verandert.

Hoe reageert hij als je mijn eerste oplossing neemt?

$A1:$A20

Groetjes

Als ik deze gebruik $A1:$A20 en ik voer nieuwe informatie in op regel 1 maakt hij erin de brongegevens van de grafiek auto matische van $A$2:$A$21.

Je gaf ook nog aan $A1/$A20 daarbij krijg ik direkt melding dat er fout zit in de formule.

Klopt, die / was een vergissing van mij, moest natuurlijk : zijn . Maar je hebt gelijk wat de formule betreft, die veranderd. Ik zal ook nog even verder zoeken.

Groetjes

Hoi Astrid,

Een mogelijke oplossing is door het bereik te laten starten op Rij 1 en de gegevens op Rij 2. Worden er voor Rij 2 gegevens toegevoegd dan bijft het begin van het bereik toch op rij 1 staan.

Andere oplossing is door niet een regel toe te voegen maar om de gegevens te kopieren en daarna de nieuwe waarde toe te voegen. Maar dat in gebruiker onvriendelijk.

Jeroen

Hoi Jeroen,

Dat was inderdaad de oplossing. Ik laat nu de eerste regel leeg en daaronder voeg ik nieuwe regel toe met nieuwe gegevens.
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan