• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafieken automatisch laten bijwerken wanneer een regel bijkomt...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Santanerohelp

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2014
Beste allen,

Weet iemand hoe ik een stel grafieken automatisch kan bijwerken als er een regel bijkomt in b.v. een weekstatus?

Hoor het graag.
Greetz,
Santanero

Ja of misschien ook nee. Maar als je niet wat meer info geeft ga ik het niet uitleggen. Plaats even een voorbeeldje.

ExcelAmateur,

Bedankt voor de link. Ik heb ermee zitten stoeien maar kom er toch niet helemaal uit. Werkt die functie (verschuiving) alleen op regels (dus waarden moeten achtereenvolgens op regels voorkomen?) of kan ik hem ook gebruiken in kolommen (waarden worden in kolommen bijgevoegd)?

Bijgevoegd heb ik een bestand waarin ik in blad2 opgenomen heb hoe ik dit wil verwerken. De bedoeling is dat bij het toevoegen van een regel de grafiek automatisch de laatste (inclusief de bijgevoegde regel) 12 maanden laat zien.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

alvast bedankt.

Bijlagen

Santanerohelp,

Zelf ben ik niet zo goed in Grafieken maken, dus nog maar even afwachten of een andere helper het weet.

Leo, de oplossing op de site van Claude is hetzelfde als voorheen. Waarde toevoegen op de eerstvolgende kolom. Zie excel bestand blad1, dit werkt ook goed.
Mijn vraag/probleem is dat ik waarden moet toevoegen op rijen (excel bestand blad2).

Kees??? heb jij mogelijk ook een oplossing om grafieken automatisch te verversen met behulp van 1 of ander functie?

Greetz,
Santanero

Bijlagen

Zoals Kees al zei maak gebruik van de tabellen
Formatteer je gegevens als een tabel en alles loopt op rolletjes.

Bijlagen

Een functie weet ik niet, maar het is denk ik veel makkelijker om een layout van de gegevens zoals op blad 2 te maken.

Kees

Ik heb van de gegevens in je voorbeeldbestand op blad 2 een tabel gemaakt. Vul onderaan de tabel maar eens een regel met gegevens. De grafiek wordt meteen bijgewerkt.

Kees

Bijlagen

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen... HELP!!! :(

Is er ergens brand ofzo?

Ik neem aan dat de vraag opgelost is aangezien er geen reacties meer komen op de geboden oplossingen.

@popipipo en @keesbl,

Ik zie de voordelen van een tabel in deze niet. Het gaat volgens mij om een verschuiving die de laatste 12 maanden laat zien. En kan eigenlijk niet vinden hoe je dit in met verschuiving in een tabel kan krijgen. Als het wel kan dan wil ik dat graag weten.

Toch maar wat in elkaar gezet om het forum van dienst te zijn:d

- Blad1 en alle bijbehorende namen naar de prullenbak verwezen;
- Blad2 de tabel in A1 gezet (om in A weet ik veel te beginnen maakt het tellen altijd zo lastig);
- Drie dynamische bereiken aangemaakt. Druk op <Ctrl> + <F3> om deze te bekijken;
- In Blad2 H1 kan je ingeven hoeveel maanden je wil zien.
Dynamischer kan bijna niet.

- Een tab data met daarin de gegevens in een betere opzet gemaakt;
- Een tab Dt_Data met daarin een draaitabel en een een grafiek gebaseerd op deze data gemaakt.
Dynamischer kan bijna niet.

Bijlagen

@VenA

Ik koos voor een tabel omdat de TS vroeg of een grafiek automatisch aan nieuwe invoer kon worden aangepast, althans zo begreep ik de vraag.
Dat kan m.i. prima met een grafiek gebaseerd op een tabel.

Kees

@keesbl, Niks mis mee. Komt totaal overeen met de OP van de TS. Alleen werd de vraag in #4 ineens weer anders.;)

Blijft even mijn vraagje openstaan, zonder in dit draadje in te breken, waarom krijg ik bij het toevoegen van een record toch in de grafiekrange dit te zien.
PHP:
='Blad2'!$A$5:$C$30
ipv iets als [tabel1]?

VenA bedankt voor jou reactie. Heb zelf niet gereageerd door afwezigheid.

Ik ga jou voorbeeld bestuderen en kom daarna met een reactie terug.

Greetz,
Santanero

Beste allen,

VenA ik heb met jouw toegezonden bestand (#14) zitten stoeien en ben er uiteindelijk in geslaagd om dat te bereiken wat ik wilde.

Hartelijk dank voor het meedenken van alle leden.

Greetz,
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan