• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiekkolommen individueel opmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, mooi gesproken Paul!

Ik vind de ingekorte VBA versies van SNB en VenA echt geweldig!
Ik heb mijn formule hierop aangepast in de omgeving SelectionChange(sorry SnB, voor de mijl op 7, maar vind het gewoon mooi als de grafiek meebeweegt met de cursor:p)

Mijn stukje code is met alle eerder genoemde commentaren dus ingekort naar:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect([table1], Target) Is Nothing Then
        With ChartObjects("Grafiek 1").chart.SeriesCollection(1)
            .Format.Fill.ForeColor.ObjectThemeColor = 5 ' blauw
            .Points(13).Format.Fill.ForeColor.RGB = RGB(255, 0, 0) ' rood
        If Target.Column > 2 And Target.Column < 16 Then .Points(Target.Column - 2).Format.Fill.ForeColor.RGB = RGB(146, 208, 80) 'groen
        End With
    End If
End Sub
Echt geweldig dat dit zo kort kan!:love:

En hiermee kan ook al het geklooi van mij achter het grafiek verwijderd worden, evenals de gedefinieerde namen zoals SnB aangeeft!:o

@Gijs

Denk je echt dat target.column > 14 kan zijn als eerst getest wordt met intersect ?
Twee keer hetzelfde testen noemen wij .... ;)

Beste PopiPipo, Gijs, Snb & VenA ........

Heren, ik kom net terug uit overleg. Het management heeft gekozen voor de PopiPipo versie.
Ze willen nog 1 kolom extra erbij (Heel 2015 van jan t/m dec) en ik ga ervan uit dat ik dat zelf wel kan.

Ik heb ook de versie van Gijs, waar jullie eindelijk met 3 man jullie bijdrage aan hebben geleverd,)laten zien.
Deze had de meeste bewondering mbt tot het 'toveren in de grafiek' zonder dat je zichtbaar ergens op moet klikken!!!

Echter bij jullie versie moet je toch je scherm in 2 delen om de grafiek én de tabel te laten zien.
Jullie versie zou voor hun wél meerwaarde hebben als je meerdere regels zou kunnen selecteren zodat je verschillende PMC's kunt bundelen.
Maar goed ... zoals ik al eerder toegaf ... ik moet eerst laten bezinken wat ik tot nu allemaal heb gekregen van jullie.

Voor de goede orde ... ik heb eerlijk aangeven dat ik deze grafieken niet zelf heb ontworpen maar dat ik dit alleen dankzij jullie steun heb kunnen presenteren :love::love::thumb:

Ik hou jullie op de hoogte
Paul

@Snb,

Ja ik zie wat je bedoelt met dubbel testen. Intersect is iets nieuws voor mij dus daar ga ik me op inleven! :P
Thanks, voor de feedback.

@Paul,

Veel succes met wat je hebt. Misschien een idee om deze topic op opgelost te zetten.
Als je ergens niet uit komt stel je toch gewoon weer een nieuwe vraag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan