• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafieklijn duikt naar 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbronzwaer

Verenigingslid
Lid geworden
9 jul 2006
Geachte Excellers,

Een grafieklijn van een tabel stopt keurig bij de laatst ingevulde waarde (y-as), zoalng de y-as maar uit ingetypte tabelwaarden bestaat
Wordt die waarde in de tabel echter met een formule berekend, dan kan het voorkomen dat die formule 0 of "" oplevert
bijvoorbeeld: =ALS(V14=0;"";V14/($V$3^2) levert "" op als de waarde in V14 nog niet is ingevuld
Gevolg: de grafieklijn duikt naar 0

Dus:
Als de grafiek wordt gemaakt voor een x-as, en y-as van ingetypte waarden, gaat dat goed: de lijn stopt na de laatst ingevulde waarde.
Als voor de y-as een formule wordt gebruikt in de tabel dan duikt de lijn naar 0 na de laatste waarde

En nu nog erger:
Ik heb tw1ee grafieken met exact dezelfde instellingen. De een vertoont deze kwaal niet, de ander wel.
Lijkt dat op een bug ?

Wat wil ik graag:
De grafieklijn moet gewoon stoppen als V14 (zie voorbeeldformule) nog niet is ingevuld.

Kent iemand dit probleem (en weet ook wat ik mogelijk fout doe?)

Alvast bedankt voor het meedenken

Laatst bewerkt:
Jan B.

maak van
Code:
 =ALS(V14=0;"";V14/($V$3^2)
eens dit:
Code:
 =V14/($V$3^2)

Hr.

Haije,

dat lost het probleem helaas niet op en bovendien is de constructie met ALS hier nodig omdat de formule voorwaardelijk is.
De hierboven voorgestelde oplossingen in het forum lossen ook niets op. Blijkbaar wijkt Office 2013 daar ook weer van af.
Een vba-oplossing vind ik wel een optie maar geen voor de hand liggende.

Allen,
Het enige wat werkt (dank Wigi) is gebruik maken van NB() in de ALS-formule. Dat werkt uitstekend. Wel verschijnt in elke cel, afhankelijk van wat de formule moet doen, de term #N/B.
Met voorwaardelijke opmaak kun je die tekst gemakkelijk wit maken zodat je de #melding niet ziet.

Daarvoor gekozen.
Allen dank voor het meedenken.
groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan