• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafieklijn onderbreken bij #N/B waarden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dieter09

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2012
Beste,

Via het forum heb ik al een stuk van mijn antwoord gevonden. Ik zocht een manier om een grafiek weer te geven, maar waarbij de ontbrekende waarden niet weergegeven werden. Daarvoor gebruikt ik =ALS(D23="";NB();D23). Als ik dan hiervan een grafiek weergeef, geeft hij de waarde niet weer in de grafiek. Probleem is dat hij deze waarde dan niet weglaat, stel:
* dag 1 = 25
* dag 2 = #N/B
* dag 3 = #N/B
* dag 3 = 20

Dan gaat hij een lijn leggen van 25 naar 20. Mijn grafiek zou moeten onderbroken worden bij dag 2 en dag 3.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Iemand enig idee?

Alvast dank bij voorbaat.

Mvg,
Dieter.

Dieter,

Stel je eens voor als er geen grafieklijn tussen dag1 en dag4 zou staan, wat zou je dan zien?.........juist niets.
#NB() kun je wel gebruiken om een grafiek niet af te laten kappen, maar niet voor tussentijdse onderbrekingen.

Dieter,

Stel je eens voor als er geen grafieklijn tussen dag1 en dag4 zou staan, wat zou je dan zien?.........juist niets.
#NB() kun je wel gebruiken om een grafiek niet af te laten kappen, maar niet voor tussentijdse onderbrekingen.

Ad becude,

Het probleem is onderdeel van een groter geheel, maar dit is de bedoeling. Het komt op neer dat waarden in een grafiek moeten worden weergegeven, deze worden automatisch ingelezen van een ander bestand (teller / noemer) en kan in principe nul zijn. Maar het kan ook zijn dat de waarden niet worden ingevuld: als ik de #N/B niet gebruik, geeft hij in de grafiek een nulwaarde,want niet de bedoeling is, want als de waarde niet werd ingevuld, mag hij niet in de grafiek verschijnen.

Misschien andere manier om het aan te pakken?

Bedankt voor de respons !

Mvg,
Dieter.

Misschien nog een mogelijkheid: run de macro "Onderbreken" om het gewenste effect te verkrijgen.
Run de macro "Reset" om de originele toestand te herstellen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
http://www.andypope.info/charts/brokenlines.htm
Bekijk dit eens.
Ik heb het niet uitgetest maar het lijkt erop wat jij wilt.

Hey,
Ik heb het eens uitgetest, maar is niet echt werkbaar. Hij kleurt een bepaalde lijn wit (zodat die niet zichtbaar is = mask lijn uit het voorbeeld), maar die lijn loopt ook over andere lijnen waardoor de originele lijnen niet volledig zichtbaar zijn. Er zijn ook meerdere gegevens die moeten vertoond worden, dus een pak witte lijntjes die door andere lijntjes lopen ... op den duur heb je geen lijntjes meer over :).

Mvg,
Dieter.

Misschien nog een mogelijkheid: run de macro "Onderbreken" om het gewenste effect te verkrijgen.
Run de macro "Reset" om de originele toestand te herstellen.

Hey,

Deze doet wat ik wil ! Ik ben zelf wel niet vertrouwd met macro's. Kan die macro ingesteld worden om altijd te lopen bij het openen van het bestand.

Mvg,
Dieter.

Het bestand in post 5 is aangepast, de macro loopt nu bij het openen van het bestand.

Je moet minstens de Workbook_Open macro kopiëren naar de andere bestanden.
De macro is ook maar een basis, de tabbladen kunnen andere namen hebben, de grafiek kan een andere naam hebben, er kunnen meerdere series in de grafiek zitten, etc..
Indien je niet echt vertrouwd bent met macro's is deze aanpak misschien toch niet zo aangewezen.

Je moet minstens de Workbook_Open macro kopiëren naar de andere bestanden.
De macro is ook maar een basis, de tabbladen kunnen andere namen hebben, de grafiek kan een andere naam hebben, er kunnen meerdere series in de grafiek zitten, etc..
Indien je niet echt vertrouwd bent met macro's is deze aanpak misschien toch niet zo aangewezen.

Neen, het lijkt me inderdaad als onwetende macro gebruiker niet echt een goede optie. Toch bedankt voor de moeite !

Nog iemand suggesties?

Mvg,
Dieter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan