Grafisch object maken in VB6

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik heb even een vraag; weet alleen niet of ik hem goed genoeg kan formuleren. Mocht het niet duidelijk zijn, dan hoor ik het graag.

Ik wil in VB6 een paar testprogramma's maken die gebruik maken van een soort led-display op het scherm.

Nu vraag ik mij af of ik bv een dergelijk display zoals dit (of eenvoudiger) :
85px-Seven_segment_display-animated.gif


als een soort object kan aanmaken, zodat ik het meerdere malen kan gebruiken en ook via bepaalde properties kan gaan sturen.
Ik weet dus niet of zoiets uberhaupt mogelijk is, maar het zou het werken wel makkelijker maken. :)

Heeft iemand een iedee of, en eventueel hoe dit aan ta pakken?
 
Echt prof is natuurlijk een usercontrol. Als je echter begint met vb of een klein beetje ervaring hebt is het best lastig.

Wat je dan kan doen is bijvoorbeeld LEDdisplay1.LightANumber(6) oid. Dat bedoel je met 'via bepaalde properties kan gaan sturen' denk ik?



Over het usercontroll zelf: tsja. Er zijn extreem veel mogelijkheden, het ligt er een beetje aan hoe moeilijk/uitgebreid je het wilt maken.

:thumb:
 
Wat je dan kan doen is bijvoorbeeld LEDdisplay1.LightANumber(6) oid. Dat bedoel je met 'via bepaalde properties kan gaan sturen' denk ik?

Dat is inderdaad wat ik in gedachten had :)
Alleen nu nog de vraag hoe ik dat doe, want met de standaardzaken in VB6 zie ik niet echt waar te starten.
 
je zou met plaatjes kunnen werken (.bmp) welke je dan in een resource kan zetten en laden via wat code.

Ik zal vanmiddag wel even een voorbeeldje(s) maken. Post hier wel als het klaar is.

:thumb:



[edit] hier is een voorbeeldje met een simpele resource + picturebox. Geen gedoe met usercontrols, maar dat kan je zelf natuurlijk ook uitvogelen.
http://www.vegras-studios.com/X/helpmij/LED.zip[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Bedankt :thumb:

Ben inmiddels ook met een usercontrol aan het stoeien gegaan, dus misschien dat dat ook nog gaat lukken. :D
 
Ik heb inmiddels ook een usercontrol gemaakt die doet wat ik wil :)

Alleen lukt het me nog niet om hem zo te maken dat hij een vaste grootte heeft. Ik moet dus vanuit VB6 zelf steeds de juiste maten slepen.
Ik weet niet of dat ergens in VB6 nog in te stellen is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan