Mijn pc heeft twee schermen gekoppeld. Wanneer ik op mijn ene scherm aan het werk ben en op het andere Windows Media Center draai en daar een TV opname afspeel wil mijn computer wel eens helemaal vastlopen. Het vastlopen gebeurt in de vorm van een freeze van beeld en geluid. Ik moet dan de computer een hard reset geven door de aan/uit knop ingedrukt te houden. Ctr+Alt+Del doet niets. Er is niets dat nog reageert.
Heel af en toe komt ie na enkele tientallen seconden weer over dat hikje heen en begint de boel weer te lopen.
Dit gebeurt ook wel eens wanneer ik bijvoorbeeld wat aan videobewerking aan het doen ben en een conversieproces gestart heb.
Ik kan het niet reproduceren, maar het valt me op dat wanneer het gebeurt ik iets aan het doen ben dat meer vraagt van het grafische vermogen.
Ik had dit probleem toen ik één 24" scherm en een 19" scherm had. Het 19" scherm is nu vervangen door een tweede 24" scherm. Dat lost het probleem niet op, maar maakt het ook niet erger.
Ik had het probleem al in Windows 7 en heb het ook in Windows 8.
Met PC Wizard heb ik een export gemaakt van de configuratie. Dat is een behoorlijke lijst, maar ik heb even wat zaken eruit gepakt die misschien handig kunnen zijn bij het trouble shooten. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of welke stappen ik kan nemen om vast te stellen wat er aan de hand is?
De configuratie:
<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : MSI 870A-G54 (MS-7599)
> Chipset : AMD 870
> Processor : AMD Athlon II X2 250 @ 3000 MHz
> Fysiek Geheugen : 4096 MBDDR3-SDRAM
> Videokaart : NVIDIA GeForce 8600 GT
> Harde Schijf : Western Digital WD2000BB-00GUC0 ATA Device (200GB)
> Harde Schijf : Maxtor 6B200P0 ATA Device (204GB)
> Harde Schijf : SAMSUNG HD322HJ ATA Device (320GB)
> DVD-Rom Station : Optiarc DVD RW AD-7191S
> Monitor Type : Samsung SyncMaster - 24 inches
> Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
> Besturingssysteem : Windows 8 Pro with Media Center Professional Media Center 6.02.9200 (32-bit)
> DirectX : Versie 11.00
> Windows Performance Index : 4.4 AAN 7.9
Heel af en toe komt ie na enkele tientallen seconden weer over dat hikje heen en begint de boel weer te lopen.
Dit gebeurt ook wel eens wanneer ik bijvoorbeeld wat aan videobewerking aan het doen ben en een conversieproces gestart heb.
Ik kan het niet reproduceren, maar het valt me op dat wanneer het gebeurt ik iets aan het doen ben dat meer vraagt van het grafische vermogen.
Ik had dit probleem toen ik één 24" scherm en een 19" scherm had. Het 19" scherm is nu vervangen door een tweede 24" scherm. Dat lost het probleem niet op, maar maakt het ook niet erger.
Ik had het probleem al in Windows 7 en heb het ook in Windows 8.
Met PC Wizard heb ik een export gemaakt van de configuratie. Dat is een behoorlijke lijst, maar ik heb even wat zaken eruit gepakt die misschien handig kunnen zijn bij het trouble shooten. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of welke stappen ik kan nemen om vast te stellen wat er aan de hand is?
De configuratie:
<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : MSI 870A-G54 (MS-7599)
> Chipset : AMD 870
> Processor : AMD Athlon II X2 250 @ 3000 MHz
> Fysiek Geheugen : 4096 MBDDR3-SDRAM
> Videokaart : NVIDIA GeForce 8600 GT
> Harde Schijf : Western Digital WD2000BB-00GUC0 ATA Device (200GB)
> Harde Schijf : Maxtor 6B200P0 ATA Device (204GB)
> Harde Schijf : SAMSUNG HD322HJ ATA Device (320GB)
> DVD-Rom Station : Optiarc DVD RW AD-7191S
> Monitor Type : Samsung SyncMaster - 24 inches
> Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
> Besturingssysteem : Windows 8 Pro with Media Center Professional Media Center 6.02.9200 (32-bit)
> DirectX : Versie 11.00
> Windows Performance Index : 4.4 AAN 7.9