Grafisch veel vragen doet PC vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker mag je dat vragen! (Zou gek zijn als ik de helpende hand geen info zou geven ;) )

Het is een FSP350-60THN-P. Schijnt van Fortron te zijn.

Als je de pc openmaakt zit op de zijkant van de voeding een sticker. Daar staan een aantal getallen op. Zou jij mij kunnen vertellen welk getal er voor de A onder 12V (of 12V1 en 12V2) staat?

Edit: Nog een vraag: Hoe heb je gestresstest?

Laatst bewerkt:
Even zien... Ik weet niet precies wat je bedoelt, dus ik heb er even een fotootje van gemaakt.
DC Output 350W
+3.3V 22.0A(ORG), +5V 21.0A(RED), +12V1 10.0A (YEL) +12V2 15.0A(YEL/BLACK), +5Vsb 2.0A(PURP), -12V 0.3A(BLUE)
P.G. SIGNAL (GRAY), GROUND (BLACK)
(+3.3V & +5V = 130W Max)

Hmm, de voeding kan op zich 300W op de 12V lijnen genereren. Ik weet alleen niet hoe de apparaten over deze 12V lijnen zijn verdeeld. Heb ook geen tijd om het op te zoeken. Misschien kan iemand anders hier inhaken?

Stress test heb ik gedaan door datgene te doen waardoor de computer wellicht zou vastlopen. Hier en daar is dat ook gebeurd. De logging die toen gegenereerd is heeft iemand bekeken. Deze logging is gemaakt met HWiNFO32

Ik heb hier ook een bestand toegevoegd. Dit is logging geweest van toen ik een Vimeo filmpje aan het afspelen was en de computer er op vastliep.
Bekijk bijlage hwinfo32-logging.zip

Overigens vandaag met de nieuwe kaart de hele dag geen enkel probleem gehad! (Maar dat zou altijd kunnen komen doordat deze kaart wat minder vraagt van de voeding. Zoals je al stelde)
Wat vraagt veel van de voeding? Dan kan ik op die manier wellicht het systeem even een "opdonder" geven en de voeding goed aan het werk zetten.

Ik heb de kaart straks een week in de computer zitten en vooralsnog ziet het er allemaal goed uit. Wel wil ik hier nog even polsen of ik wat advies kan krijgen.

Loont het nog de moeite om de kaart eruit te halen, de oude kaart er weer in te doen en de het systeem aan een stress test te onderwerpen? Met andere woorden: kan ik met behulp van tests met zekerheid vaststellen of de voeding brak is? Of kan ik wellicht met de huidige kaart erin de voeding goed testen?

Als zou blijken dat de voeding niet jofel is ga ik die uiteraard vervangen. Maar is het dan ook verstandig om toch weer terug te gaan naar de oude kaart? Of kan ik maar beter die nieuwe grafische kaart er in laten zitten? Geld als water heb ik niet, maar het is ook niet zo dat ik per sé de grafische kaart terug moet brengen om voldoende geld te hebben om een voeding aan te schaffen :)

Wederom bedankt voor het meedenken!

Nog even een laatste terugkoppeling hierop: sinds de nieuwe kaart nooit meer problemen gehad!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan