Grafische Driver niet compatible met Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisdays

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2011
Berichten
4
Mijn (3 jaar oude) laptop heeft kuren gekregen nadat ik de windows 7 erop heb gezet.
Oorspronkelijk volgens de fabriek instellingen is mijn laptop van Vista voorzien,
nu heb ik mijn laptop op een 'illigale' versie van windows 7 laten draaien voor een jaar lang maar ik werd gek van het constante 'uw windows is niet legitiem' verhaal.

Dus heb ik onlangs een officiele versie van windows 7 gehaald en had gehoopt dat mijn zorgen over waren.

Mijn specs:
nnlif4.png


Grafische Kaart:
2nrkj02.png


Als ik nu mijn grafische driver wil installeren kan ik mijn laptop niet meer opstarten, hij kan zelfs niet meer 'repairen' en hij vind de hardeschijf niet eens meer als ik dezelfde windows 7 installatie cd gebruik om windows te herinstalleren. Enige manier om mijn laptop dan nog aan te krijgen is om de oorspronkelijke oude vista erop te knallen en daarna pas weer windows 7. (op dit punt ben ik nu dus weer, ook zonder grafische driver)

Ben al op http://www.nvidia.com/ geweest om de goede driver te installeren en ik weet zeker dat het de goede is. Zoals het plaatje erboven te zien.. Het lijkt wel alsof mijn laptop alleen bestemd is voor vista en geen andere besturingssysteem in combinatie met mijn grafische driver accepteert.

Zou het kunnen liggen aan het feit dat mijn oude vista 32 bit was en deze windows 7 64 bit?
(heb nu op de printscreen 32 bit staan omdat ik die NU heb, ik had ook een 64 bit versie windows 7 cd die ik eerst probeerde)
Ik durf nu gewoon niet mijn grafische kaart te installeren omdat ik bang ben dat hij weer niet meer kan opstarten.

Alle hulp is welkom, bedankt!

Gr,

Dennis Days
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
welkom op Helpmij
Heb je het al eens met de Vista-driver geprobeerd?
 
Hoi,
welkom op Helpmij
Heb je het al eens met de Vista-driver geprobeerd?

Eigenlijk niet, ik wist niet dat dat een mogelijkheid kon zijn, zal het eens proberen.
Als ik niet meer reageer was het dus niet gelukt..

Op hoop van zegen - brb.


EDIT:

Zie dat dat dus dezelfde grafische driver is, compatible voor vista EN windows 7..
Deze driver dus waarmee het daarvoor fout ging toen ik windows 7-64 bit had (nu heb ik dus windows 7-32 bit)
Dus misschien lag het eraan dat mijn vista hiervoor 32 bit was en mijn nieuwe windows 7 64 bits was waardoor ik ook een 64 bit driver installeerde?

264oprb.png

http://www.nvidia.com/object/notebook-win7-winvista-275.33-whql-driver.html
 
Laatst bewerkt:
Release date 2011.06.01
Dat is dan wel de laatste nieuwe, ik bedoelde eigenlijk de versie die je had toen Vista er nog op stond. Dus die bij de downloads van de fabrikant van je laptop staat onder Vista.
 
Release date 2011.06.01
Dat is dan wel de laatste nieuwe, ik bedoelde eigenlijk de versie die je had toen Vista er nog op stond. Dus die bij de downloads van de fabrikant van je laptop staat onder Vista.

Oh zo, ja ik heb de CD-ROM nog met de drivers van de fabrieks instellingen.
En daar zit van alles op inderdaad, zie hier onder:

35ic680.png


Zou alleen bij god niet weten welke ik dan NOG meer zou moeten installeren
naast dat ik de grafische driver installeer zegmaar. De punten die al aangevinkt zijn doet
het programmatje zelf.
 
Als de rest goed werkt zou ik alleen de grafische driver installeren, de rest kun je toch uitvinken als er verder geen gele vraagtekens bij apparaatbeheer staan? Ja in Win 7 staat er een rood driehoekje geloof ik. Ik zou dan wel eerst die nieuwe driver deïnstalleren via apparaatbeheer enz. (huidg stuurprogramma verwijderen o.i.d.). Hij valt dan ff terug op de meegeleverde standaard vga-driver v.h. OS.
 
Laatst bewerkt:
Probeer anders de .inf driver zelf te instaleren in apparaat beheer.
 
Het is gelukt door middel van de fabrieks driver op mijn laptop te zetten, alhoewel dit wel een verouderde
versie is lijkt het prima te werken? Geen update nodig voor de driver hoop ik dan, straks gaat het weer mis.
 
Als hij goed werkt is een update v.d. driver niet nodig (don't fix it if it ain't broken).
Een update hoeft niet altijd een verbetering te zijn. De voorbeelden van mensen die door een update in problemen kwamen zijn legio.
Zorg er dan iig voor dat die driver niet meer ge-update wordt.
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan